Connect with us

Αναζήτηση

SPECIALS

Με όνομα βαρύ σαν ιστορία η νυχάτη ελιά Καλαμών εξαγωγική αιχμή της ελληνικής οικονομίας

Μια ποικιλία µε όνοµα βαρύ σαν ιστορία, η ελιά Καλαµών, αποτελεί σήµερα ένα από τα σηµαντικότερα εξαγωγικά προϊόντα της χώρας µε τζίρο άνω των 200 εκατ. ευρώ. Η επέκταση µάλιστα της καλλιέργειας σε όλη τη χώρα της προσδίδει νέα δυναµική.

Β ρισκόμαστε στο 1901 και στο ολοκαίνουργιο λιμάνι της Καλαμάτας, μόλις άνοιξαν νέοι εμπορικοί δρόμοι για τα αγροτικά προϊόντα της περιοχής, μετά την περάτωση ενός έργου που οραματίστηκαν Πελοποννήσιοι έμποροι το 1850. Στα ανατολικά, η Σμύρνη και η Κωνσταντινούπολη βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ, στα δυτικά, Τεργέστη και Μασσαλία επίσης. Ανάμεσα στα προϊόντα, μια «νυχάτη», συμπαγής και τραγανή ελιά, σε χρώμα άλλοτε σοκολατένιο, άλλοτε ολόμαυρο, με γυαλιστερή – λεπτή επιδερμίδα που χαρασσόταν ελαφρά για να φύγει η πίκρα και να βαθύνει η γεύση του καρπού. Τότε, η προέλευση του προϊόντος ήταν κυρίως από την Λακωνία, αλλά στο λιμάνι απόπλου τα κιβώτια σφραγίζονται με την στάμπα «KALAMATA OLIVES». Το όνομα αυτό γίνεται παγκοσμίως γνωστό χάρη στις προσπάθειες των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, που συνεχίζονται μέχρι σήμερα, ενώ συνδέεται άρρηκτα με την Ελλάδα. Έναν αιώνα μετά, νέες ελαιοπαραγωγικές περιοχές της ποικιλίας Καλαμών αναπτύχθηκαν ταχύτατα κυρίως στην Αιτωλοακαρνανία και την Φθιώτιδα, δίνοντας τον κρίσιμο όγκο για το εθνικό προϊόν, αλλά και ένα εμπνευσμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, ελιάς και ελαιολάδου, που αγγίζει κάθε γούστο.

Από τη Λάρισα σε όλο τον κόσμο

Με συνεχείς επενδύσεις και καινοτοµία η Intercomm Foods εξασφαλίζει την ποιότητα της πλούσιας γκάµας επιτραπέζιων ελιών που διακινεί.

Με το 99% των προϊόντων της να εξάγεται και τον κατάλογο των προορισμών να είναι εξαιρετικά μακρύς, η Intercomm Foods AE φιγουράρει ψηλά στη λίστα των εταιρειών με υψηλά ποιοτικά standards, μία θέση στην οποία την έχουν φέρει η ποιότητα, ο νεοτερισμός και οι συνεχείς επενδύσεις στην ανάπτυξή της.

Με έδρα τη Λάρισα, η Intercomm Foods AE, που δραστηριοποιείται στην επεξεργασία και εμπορία ελιάς και τυποποιημένων φρούτων, όπως το ροδάκινο και το βερίκοκο, τα οποία συσκευάζονται στις σύγχρονες εγκαταστάσεις 150.000 τ.μ. που διαθέτει, αποτελεί τη μεγαλύτερη μεταποιητική βιομηχανία ελιάς στην Ελλάδα με δύο εργοστάσια στη Λάρισα και ένα στην Άρτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία μέσα στο 2021 βραβεύτηκε στο πλαίσιο της εκδήλωσης επιχειρηματικής αριστείας «Diamonds of the Greek Economy 2021» για την εξέλιξή της στο ελληνικό επιχειρείν, για τη συμβολή της στην απασχόληση, καθώς και για την εξωστρέφειά της.

Η εταιρεία ιδρύθηκε στη Λάρισα το 1990 και πλέον κουβαλάει στις πλάτες της περισσότερα από 28 χρόνια εμπειρίας ενώ αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές εταιρείες, με τζίρο που το 2019 έφτασε τα 87 εκατ., ενώ το 2020 έκλεισε στα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Ας σημειωθεί ότι ανάμεσα στους εξαγωγικούς προορισμούς βρίσκονται πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Μέσης Ανατολής, η Ρωσία, η Ουκρανία, το Ιράν, η Νότια Αφρική, η Αυστραλία, η Ν. Ζηλανδία, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Μεξικό, η Βραζιλία, το Περού, με τον συνολικό αριθμό να ξεπερνά τις 70. Εταιρική ετικέτα της είναι η Delphi, ενώ παράλληλα η εταιρεία διαθέτει τα προϊόντα της και με ιδιωτική ετικέτα για τους μεγαλύτερους εισαγωγείς τροφίμων και αλυσίδων σούπερ μάρκετ παγκοσμίως.

Σταθερή επένδυση στην ποιότητα και την καινοτομία

‘Ηταν το 1897 όταν ο ∆ιανέλλος Γεωργούδης, ζώντας στο Πήλιο είχε µια απλή ιδέα: Να συσκευάσει την ποιότητα και τη γεύση της ελληνικής ελιάς

Το 1912 χτίζεται η πρώτη μονάδα παραγωγής στην Κάτω Γατζέα Πηλίου, απ’ όπου ξεκινούν και οι πρώτες εξαγωγές σε μεγάλα ξύλινα βαρέλια. Τις δεκαετίες του 1920 και 1930 καλλιεργούνται όλο και μεγαλύτερες εκτάσεις με ελαιόδεντρα στην περιοχή γύρω από τη μονάδα παραγωγής, ενώ η μετεγκατάσταση σε νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις το 2005 στη  ΒΙ.ΠΕ Βόλου έδωσε τη δυνατότητα στην επιχείρηση, μέσω των νέων αυτοματοποιημένων γραμμών παραγωγής, να ανταπεξέλθει στη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση. Η εφαρμογή πρότυπων συστημάτων ποιότητας και η πιστοποίηση με ISO 9001, ISO 22000, ISO 22005, BRC, IFS εξασφαλίζουν την άριστη ποιότητα των προϊόντων. Αυτό δείχνουν και τα πολυάριθμα βραβεία στους διεθνείς διαγωνισμούς ποιότητας και καινοτομίας τροφίμων, με το πρώτο να απονέμεται  από τη 2η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το 1927.

Η τέταρτη γενιά Γεωργούδη

Με την παρουσία της τέταρτης γενιάς της οικογένειας Γεωργούδη, η εταιρεία εξάγει σε περισσότερες από 65 χώρες ελληνικές ελιές, εξαιρετικής ποιότητας. Ανάμεσά τους βρίσκονται οι ΗΠΑ, Καναδάς, Γερμανία, Αυστρία, Αγγλία, Αυστραλία και πολλές άλλες. Σημαντική δραστηριότητα της εταιρείας αποτελεί και η συσκευασία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με πελάτες μεγάλες αλυσίδες λιανικής και εισαγωγείς τροφίμων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Aνάπτυξη καινοτόμων προϊόντων

Η στροφή ολοένα και περισσότερων καταναλωτών σε όλο τον κόσμο στη Μεσογειακή διατροφή αποτελεί σημαντική ευκαιρία για τον ελληνικό αγροδιατροφικό τομέα, αλλά και για μια εταιρεία όπως η ΓΕΩΡΓΟΥΔΗΣ ΑΕ, της οποίας το 95% των πωλήσεων κατευθύνεται σε αγορές του εξωτερικού.  Παρά τα προβλήματα που δημιουργεί το οικονομικό περιβάλλον, η εταιρεία προχωρά έχοντας ως στόχο την περαιτέρω διείσδυση σε νέες αγορές, την ανάπτυξη  καινοτόμων προϊόντων και την εδραίωση του brand «PARTHENON» ως συνώνυμο της εξαιρετικής ελληνικής ελιάς.

Συνεργασίες με τους καλύτερους παραγωγούς επιτραπέζιας ελιάς

Εξαγωγές σε 60 χώρες για την Olymp

Η αγάπη της οικογένειας Κωνσταντόπουλου για την επιχείρησή τους, τους οδήγησε να ταξιδέψουν σε όλη την Ελλάδα, αναζητώντας τους καλύτερους παραγωγούς και την υψηλότερη ποιότητα ελιών, τις οποίες επεξεργάζονταν με μεράκι και τις πουλούσαν σε τοπικές αγορές. Το πάθος αυτό, σε συνδυασμό με το επιχειρηματικό πνεύμα του ιδρυτή, Λεωνίδα Κωνσταντόπουλου, σύντομα οδήγησε στη δημιουργία της πρώτης μονάδας επεξεργασίας και συσκευασίας ελιών το 1979, ανοίγοντας το δρόμο προς τις αγορές του εξωτερικού. Σήμερα, η εταιρεία Κωνσταντόπουλος ΑΕ ανήκει στις κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις εξαγωγών στον τομέα των βρώσιμων ελιών, εξάγοντας σε περισσότερες από 60 χώρες παγκοσμίως και θεωρείται αυθεντία στο χώρο.

Οι σχέσεις εμπιστοσύνης που έχει αναπτύξει η εταιρεία με τους παραγωγούς στα 60 χρόνια παρουσίασής της στον τομέα της ελαιοπαραγωγής, αποτέλεσαν το κλειδί για την ανάπτυξή της. Σήμερα συνεργάζεται με πάνω από 5.000 παραγωγούς, στηρίζοντας ενεργά την ελληνική οικονομία. Οι κύριες εγκαταστάσεις βρίσκονται στην Κατερίνη, σε μια ιδιωτική έκταση 70.000 m2, ενώ το 2014 η εταιρεία εγκαινίασε νέο παράρτημα στην Καλαμάτα.

Αμάλθεια σημαίνει ευρωστία 

Η ΑΜΑΛΘΕΙΑ Α.Ε. διατηρεί εµπορική παρουσία µέσω µιας ευρείας γκάµας προϊόντων ελιάς σε περισσότερες από 25 χώρες, µε την  έδρα της σταθερά από το 1965 στο κέντρο µιας από τις σηµαντικότερες ελαιοπαραγωγικές περιοχές της χώρας στην επαρχία του ∆ήµου της Ιερής Πόλης του Μεσολογγίου.

Η εταιρεία επεξεργάζεται και τυποποιεί όλες τις ποικιλίες των Ελληνικών επιτραπέζιων ελιών με ιδιαίτερη έμφαση στην Ελιά Καλαμάτα  και  την Ελιά Πράσινη Χαλκιδικής.

Βασισμένη στο μοντέλο της οικογενειακής επιχείρησης, η δεύτερη γενιά συνεχίζει με το ίδιο ενδιαφέρον το έργο, ενώ η εταιρεία ενισχύεται περαιτέρω με την είσοδο μελών της νεότερης γενιάς.  Όπως σημειώνουν οι ίδιοι, μέσω της καθετοποιημένης οργάνωσης παραγωγής, της στενής επαφής με την πρωτογενή τομέα, του συνεχούς εκσυγχρονισμού των γραμμών παραγωγής,  της συστηματικής προβολής των προϊόντων τους, και μέσω επενδύσεων προς την κατεύθυνση της περιβαντολογικής ευαισθητοποίησης και της ενεργειακής αυτάρκειας, υπηρετούν σταθερά και με επιτυχία  το σκοπό  της  τοποθέτησης στις σύγχρονες αγορές και με σύγχρονες προδιαγραφές ενός από τα πιο ωφέλιμα για τον άνθρωπο προϊόντος, με ρίζες από την πανάρχαια ελληνική ιστορία και ταυτισμένο με την κουλτούρα της Μεσογειακής διατροφής…. την ελιά.

Διαχρονικός στόχος αποτελούν διεθνείς αγορές στις οποίες η μεσογειακή διατροφή έχει μεγαλύτερη απήχηση όπως των Η.Π.Α., Καναδά, Βόρειας Ευρώπης και Αυστραλίας, αλλά και ταυτόχρονα  το άνοιγμα νέων,  όπως αυτών της Άπω Ανατολής, όπου το προϊόν έχει  πολύ μικρή  παρουσία προς το παρόν. «Το σχέδιό μας είναι μέσα από συνεχείς εκσυγχρονισμούς των εγκαταστάσεων και των πρακτικών που ακολουθούμε, να ετοιμάζουμε προϊόντα,  που  θα φτάνουν απευθείας στο ράφι, δίνοντας έμφαση στις συσκευασίες καταναλωτή που αφενός δημιουργούν μεγαλύτερη εγχώρια προστιθέμενη αξία, αφετέρου είναι επώνυμες, προβάλλουν και κάνουν γνωστή την εταιρεία αλλά και τη χώρα μας στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες. Θέλουμε να φτάνουν τα προϊόντα μας πιστοποιημένα, ασφαλή και ανταγωνιστικά στα ράφια των ξένων αγορών», αναφέρει στο Ελαίας Καρπός, η Βάνα Ζούκα.

Θετικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία

Η επιχείρηση, που διαχειρίζεται πάνω από 7 εκατ. κιλά ελιάς ετησίως, είναι κατά 95% εξαγωγική, ενώ στην ελληνική αγορά  μικρό μέρος της παραγωγής φτάνει στους καταναλωτές μέσω συνεργασίας με την αλυσίδα supermarket Σκλαβενίτης. Είναι δεδομένο ότι η παρουσία μιας τέτοιας εταιρείας έχει σίγουρα θετικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία ανοίγοντας και διατηρώντας δεκάδες θέσεις εργασίας και προσφέροντας επαγγελματικό αντικείμενο σε δεκάδες συνεργαζόμενες δραστηριότητες.

«Η υγιής χρηματοοικονομική θέση καθιστά την εταιρία απόλυτα αξιόπιστη απέναντι στους προμηθευτές της και απολαμβάνει την εμπιστοσύνη εκατοντάδων πρωτογενών παραγωγών που της προμηθεύουν το προϊόν τους, ενώ της δίνει την δυνατότητα του συνεχούς εκσυγχρονισμού με επενδύσεις σε πάγιες και  μηχανολογικές εγκαταστάσεις,  αλλά και σε υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. Ιδιαίτερης  σημασίας  είναι η διαχρονική συνεργασία με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων», όπως εξηγεί ο Κώστας Ζούκας, επικεφαλής της επιχείρησης.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (WTO) επιβεβαίωσε στις 20 Φεβρουαρίου ότι η ΕΕ είχε δίκιο να εκφράσει επίσημα την αντίρρησή της εναντίον των Ηνωμένων Πολιτειών...

REPORTS

Οι τελικές εκτιμήσεις για την πληγείσα από τις καιρικές συνθήκες συγκομιδή στην Ελλάδα υποδηλώνουν ότι η απόδοση ελαιολάδου της χώρας θα πέσει κάτω από...

REPORTS

Σταθεροποιητική τάση ελλείψει νέων πωλήσεων και µικρές πιέσεις όπου οι ποιότητες ή οι ανάγκες το επιτρέπουν δίνουν τον τόνο στην εγχώρια και διεθνή αγορά...

REPORTS

H τελευταία μεγάλη άνοδος των τιμών του ελαιoλάδου διεθνώς προσφέρει αναμφίβολα μια μεγάλη οικονομική ανάσα στους Έλληνες καλλιεργητές. Δεν λύνει ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα...

Διαβάστε επίσης

ΕΛΑΙΩΝΑΣ

Η βιολογική γεωργία εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για την καταπολέμηση του δάκου, όπως ο χαλκός, η καολίνη και η πρόπολη, με στόχο τη μείωση των...

REPORTS

Σε μια αντισυμβατική τοποθεσία ελαιοκαλλιέργειας, ο ιδρυτής της Oasis Olives αντιμετωπίζει ένα εξαιρετικό σύνολο προκλήσεων με το πρόβλημα των μειωμένων ωρών ψύχους να καραδοκεί...

REPORTS

Η παραγωγή της ελιάς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την λίπανσή της. Επίσης και η ποιότητα της παραγωγής εξαρτάται σημαντικά από την λίπανσή της...

REPORTS

Η ενσωμάτωση φύλλων ελιάς στη διαδικασία παραγωγής μπορούν να αυξήσουν τη συγκέντρωση και τη διάρκεια ζωής του έξτρα παρθένου ελαιολάδου, όπως υποστηρίζουν Ιταλοί επιστήμονες.