Η ανάπτυξη ενός επιτυχημένου καθεστώτος βιολογικής μόνιμης καλλιέργειας απαιτεί χρόνο, αλλά οι παραγωγοί της Carma έχουν επιτύχει μια βραβευμένη φόρμουλα. Κέρδισαν, μάλιστα, δύο βραβεία στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ελαιολάδου NYIOOC 2023 – ένα χρυσό και ένα ασημένιο για ένα ζευγάρι blends μεσαίας έντασης.
Ο χρόνος που χρειάστηκε για να φτάσουν μέχρι τον NYIOOC συμφωνεί με το όνομα της εταιρείας τους, το οποίο έγινε η ταυτότητά τους και ένας στόχος μετά την ίδρυση της εταιρείας το 2000. Συγκεκριμένα, οι τρεις ιδρυτές ονόμασαν τη νέα τους επιχείρηση Carma, ακολουθώντας τη συμβουλή ενός γείτονα να κάνουν τα πράγματα con carma… molta carma (με κάρμα, πολύ κάρμα).
Το τρίο είχε μεγάλα σχέδια, αλλά ο γείτονάς τους τους έλεγε να μην βιάζονται γιατί, από τη φύση, τα καλά πράγματα έρχονται σε εκείνους που παίρνουν το χρόνο τους.
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Carma, Giulio di Gropello, είπε στους Olive Oil Times ότι είναι πολύ επιλεκτικοί με τους διαγωνισμούς εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου στους οποίους επιλέγουν να συμμετέχουν.
«Η βασική μας ιδέα είναι να αξιολογηθεί η δουλειά μας από εξωτερικό κοινό που θα επιβεβαιώσει την ορθότητα της φιλοσοφίας μας η οποία και προκύπτει από την ανάλυση που κάνουμε για τα προϊόντα μας», δήλωσε ο Di Gropello. «Είναι σημαντικό για εμάς να έχουμε έναν αξιόπιστο εξωτερικό οργανισμό που αξιολογεί το αποτέλεσμα των προσπαθειών μας», πρόσθεσε. «Από αυτή την άποψη, έχουμε αναλύσει το έργο του NYIOOC όλα αυτά τα χρόνια και διαπιστώσει ότι τα σχόλιά του θα ήταν σημαντικά για εμάς.»
Όμως η βιωσιμότητα είναι κάτι περισσότερο από μια στρατηγική μάρκετινγκ για τους ιδρυτές της Carma, οι οποίοι υιοθέτησαν μια φιλοσοφία περμακουλτούρας από την αρχή. «Αναλύσαμε μια έκθεση της Greenpeace πριν από 35 χρόνια. Ξέραμε τι ερχόταν», είπε ο Di Gropello, αναφερόμενος κλιματική αλλαγή.
Οι ιδρυτές αποφάσισαν να ακολουθήσουν τη διαδρομή της μόνιμης καλλιέργειας βάση της πεποίθησής τους ότι η καλλιέργεια του φυσικού περιβάλλοντος που παραδόθηκε από τους προγόνους τους θα είχε μικρό αντίκτυπο στην κλιματική αλλαγή, αλλά θα χρησίμευε ως εξέχον παράδειγμα για άλλους.
«Χρησιμοποιούμε πολύ λίγα λιπάσματα, τα οποία είναι προφανώς οργανικά», ανέφερε ο Di Gropello. «Αλλά και στη συσκευασία, χρησιμοποιούμε μόνο φυσικά προϊόντα όπως χαρτί και γυαλί, όχι πλαστικό όπου είναι εφικτό». «Γνωρίζουμε ότι η αποστολή των προϊόντων μας σε όλο τον κόσμο παράγει διοξείδιο του άνθρακα», πρόσθεσε. «Έτσι, ακόμη και αν ξεκινήσουμε με πολύ χαμηλές εκπομπές στο στάδιο της παραγωγής, μόλις τα προϊόντα φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, έχει παραχθεί διοξείδιο του άνθρακα.»
Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία περιορίζει τον αριθμό των πελατών που πωλεί, επιλέγοντας αντ ‘αυτού να στείλει μεγαλύτερους όγκους σε λιγότερους προορισμούς για να μειώσει τις εκπομπές. «Η αλλαγή του κλίματος είναι γεγονό. Η φύση θα αντεπεξέλθει, αλλά πρέπει να κάνουμε τεράστια προσπάθεια για να μειώσουμε τις εκπομπές», είπε ο Di Gropello. «Η ίδια φιλοσοφία εφαρμόστηκε και στα δομικά υλικά που χρησιμοποιούμε στο έργο φιλοξενίας μας.»
«Στην πράξη, δεν αγγίζουμε ποτέ τη γη όπου βρίσκονται τα ελαιόδεντρά μας », πρόσθεσε. «Ποτέ δεν αγγίζουμε τη φύση γύρω από τις φυτείες, διατηρώντας την ποικιλομορφία. Επαναχρησιμοποιούμε όλα τα κλαδιά που κλαδεύονται από τις ελιές μας και άλλα δέντρα κατακερματίζοντάς τα και αφήνοντάς τα στη γη για να τα γονιμοποιήσουμε.»
Η εταιρεία χρησιμοποιεί επίσης τα στερεά υποπροϊόντα από τη διαδικασία ελαιοποίησης – πυρηνέλαιο – ως φυσικό λίπασμα για τα δέντρα. «Έχουμε φυσικά μια πολύ εύφορη γη, αν και χρειάζονται πολλά περισσότερα χρόνια από τη χρήση – ακόμη και οργανικών – λιπασμάτων», δήλωσε ο Di Gropello.
Η Carma βασίζεται επίσης στα γαϊδούρια για να κόψει το γρασίδι, επιλέγοντας μια φυσική συμβίωση αντί για τρακτέρ που κινούνται με ορυκτά καύσιμα. «Καθαρίζουν και γονιμοποιούν τη γη φυσικά», δήλωσε ο Di Gropello . «Τα δέντρα είναι πολύ πιο ευτυχισμένα, όπως και όλη η πανίδα και η χλωρίδα στην ιδιοκτησία.»
Πρόσθεσε, ακόμα, ότι οι ελαιώνες της εταιρείας είναι επίσης πιο εύφοροι. «Πιστεύουμε ότι, γενικά, η όλη διαδικασία είναι πιο αρμονική, απαραίτητη προϋπόθεση για την παραγωγή ενός εξαιρετικού προϊόντος», δήλωσε ο Di Gropello .
Μαζί με την προώθηση της βιώσιμης γεωργίας, ο Di Gropello ανέφερε ότι οι πρακτικές περμακουλτούρας της εταιρείας αντικατοπτρίζονται στο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο έφτασε τα 500 μικρογραμμάρια πολυφαινόλες ανά κιλό για πρώτη φορά το 2022.
Εξήγησε ότι όλα τα προϊόντα που αγοράζονται από εξωτερικές πηγές για τη βελτίωση της ποιότητας και της υγείας της γης και των δέντρων επηρεάζουν τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα.
«Εάν μπορείτε να επιτύχετε το ίδιο αποτέλεσμα χωρίς εξωτερική παρέμβαση φυσικά, αν και χρειάζεται χρόνος, θα είναι καλύτερα», δήλωσε ο Di Gropello.
Το όραμά του ο Di Gropello για την Carma το εμπνεύστηκε από έναν πίνακα που είδε πριν από πολλά χρόνια σε μια γκαλερί τέχνης στο Λονδίνο. Όταν εργαζόταν εκεί ως χρηματιστής το 1978, συνήθιζε να επισκέπτεται γκαλερί τέχνης τα Σαββατοκύριακα. Εμπνεύστηκε ιδιαίτερα από έναν πίνακα του καλλιτέχνη J.M.W. Turner που ονομάζεται Ιταλικό τοπίο, πιθανώς Civita di Bagnoregio, που απεικόνιζε ένα εξαιρετικό και αδάμαστο τοπίο.
Έτσι, αποφάσισε να επισκεφθεί το Civita di Bagnoregio στην περιοχή Λάτσιο της Ιταλίας το συντομότερο δυνατό. Όταν επισκέφθηκε λίγα χρόνια αργότερα, γνώρισε την οικογένεια Pizzo, η οποία είχε ένα ερείπιο που χρησιμοποιούσαν για να στεγάσουν τα ζώα και τις συγκομιδές τους. Οι Pizzos πούλησαν τα ερείπια στον Di Gropello ενώ συνέχισαν να φροντίζουν τα δέντρα Leccino τους στην παρακείμενη ιδιοκτησία. Ο Di Gropello ανακαίνισε το κτίριο και η οικογένεια εργάστηκε για τον στόχο τους να γίνουν παραγωγοί εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου. Έμαθε για την ολιβουργία από τους Pizzos. Ο μικρότερος γιος τους Gianluca τον βοήθησε να δημιουργήσει εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο.
Ο Di Gropello συνειδητοποίησε ότι ο έλεγχος της παραγωγικής διαδικασίας ήταν απαραίτητος για την παραγωγή λαδιού ανώτερης ποιότητας. Θα χρειαζόταν το δικό του ελαιοτριβείο, αλλά αυτό θα ήταν οικονομικά βιώσιμο μόνο αν είχε περισσότερα δέντρα. Η ευκαιρία παρουσιάστηκε το 2000, όταν εγκαταλελειμμένη γη με περίπου 600 δέντρα βγήκε προς πώληση κοντά. Μαζί με τον νεαρό Pizzo και τον Henry Charles Scio (ο οποίος αποσύρθηκε λίγα χρόνια αργότερα λόγω χρονικών περιορισμών), ο Di Gropello ίδρυσε την Carma.
«Ο μύλος μας έχει κατασκευαστεί υπόγεια για να επωφεληθεί από τη φυσική θερμοκρασία», δήλωσε ο Di Gropello . Η πρόσοψη βλέπει προς τα δυτικά και είναι κατασκευασμένη από διαφανή γυάλινα μπλοκ, που εφευρέθηκαν από τον διάσημο αρχιτέκτονα Renzo Piano, ο οποίος σχεδίασε το Maison Hermès, ένα κτίριο στο Τόκιο, χρησιμοποιώντας τα ίδια τούβλα.
Το ελαιοτριβείο της Carma καλύπτεται με Boston Ivy, ένα ασιατικό φυτό που είναι πράσινο το καλοκαίρι, κόκκινο το φθινόπωρο και αδρανές το χειμώνα. «Έτσι, όταν συγκομίζουμε, ο μύλος είναι γεμάτος φως και δεν χρειαζόμαστε ηλεκτρικό φωτισμό. Το καλοκαίρι, δεν χρειαζόμαστε κλιματισμό», δήλωσε ο Di Gropello .
Σήμερα, η επιχείρηση έχει 7.000 δέντρα στο Λάτσιο, την Ούμπρια και την Τοσκάνη, και μερικά από τα δέντρα τους είναι αιώνων. «Οι ποικιλίες μας είναι χαρακτηριστικές της κεντρικής Ιταλίας, κυρίως Leccino, Frantoio, Moraiolo, Maurino και μερικές αυτόχθονες ποικιλίες όπου το όνομα έχει χαθεί με την πάροδο του χρόνου», δήλωσε ο Di Gropello . «Από αυτό, παράγουμε μια μονοποικιλία, δύο μείγματα και ένα σούπερ μείγμα κάθε χρόνο», πρόσθεσε.
Δέκα χρόνια μετά την ίδρυση της Carma, ως μέσο αξιολόγησης της ποιότητας των εξαιρετικά παρθένων ελαιολάδων, άρχισαν να υποβάλλουν δείγματα για κατάταξη. Το 2017, άρχισαν να συμμετέχουν σε διεθνείς διαγωνισμούς ποιότητας εξαιρετικών παρθένων, κερδίζοντας το πρώτο τους βραβείο στον διαγωνισμό AVPA Paris.
Ο Di Gropello δήλωσε ότι πιστεύουν ότι η λίστα στους οδηγούς ελαιολάδου και η απόκτηση βραβείων δεν κάνει μεγάλη διαφορά από εμπορική άποψη, επειδή οι καταναλωτές αξιολογούν ένα προϊόν διατροφής με βάση τη γεύση του.
«Αλλά για εμάς, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε μια εξωτερική εξειδικευμένη άποψη», είπε. «Οι παραγωγοί εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου είναι πάντα πεπεισμένοι ότι παράγουν το καλύτερο προϊόν. Πιστεύουμε ότι πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.»
Η Carma γιόρτασε τα 20 χρόνια της το 2020, τιμώντας την αγάπη του Di Gropello για την τέχνη και το περιβάλλον. Η εταιρεία ζήτησε από τρεις καλλιτέχνες να δημιουργήσουν είκοσι έργα τέχνης και να επιλέξουν τρία έργα επικεντρωμένα στη βιωσιμότητα για να δωρίσουν τα έσοδα από τις πωλήσεις τους. Ο Di Gropello περιέγραψε το έργο ως επιτυχημένο. Όλα τα κομμάτια πωλήθηκαν και ο εορτασμός απέδειξε επίσης την οικονομική βιωσιμότητα της φιλοσοφίας της περμακουλτούρας της Carma.
Πηγή: OliveOilTimes