Δεν είναι άλλωστε σπάνιο Γερμανοί, Αυστριακοί ή Γάλλοι που παραθερίζουν να αποκτούν μια σχέση με την περιοχή και να αποφασίζουν να εισάγουν έξτρα παρθένο στη χώρα τους. Οι συνεργασίες αυτές συντηρούν μια μικρο-οικονομία που έχει ενδιαφέρον διότι προσφέρει προστιθέμενη αξία στην περιοχή προέλευσης ενώ παράλληλα συντηρούν και δίνουν κίνητρο στον παραγωγό να εξελιχθεί μες από την ανατροφοδότηση πληροφορίας για τις εξελίξεις και τις ανάγκες της αγοράς, η οποία λειτουργεί ως οδηγός για εκσυγχρονισμό της παραγωγής.
Κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης ο κ. Διονυσόπουλος που εργαζόταν σε οικογενειακή επιχείρηση στον κλάδο των κατασκευών αποφάσισε να στραφεί στο τρόφιμο. «Σκεφτόμουν να εισάγω ιταλικά τρόφιμα αλλά μες από ταξίδι στη γειτονική χώρα με κέρδισε ο κλάδος του ελαιολάδου. Είχα την ευκαιρία να έρθω σε απευθείας επαφή και διαπίστωσα ότι το μοντέλο του μικρού Ιταλού παραγωγού δεν διαφέρει πολύ από το ελληνικό. Μοιάζει έτσι αρκετά η τεχνολογία καλλιέργειας ενώ τα ελαιοτριβεία είναι παρόμοια με τη διαφορά όμως ότι η συγκομιδή γίνεται πιο πρώιμα ενώ υπάρχει πολύ μεγάλη δυναμική στο βιολογικό ελαιόλαδο. Στο μάρκετινγκ παίζει βέβαια ρόλο και η συσκευασία είναι εξελιγμένη προσανατολισμένη σε μια κλασική αισθητική», θα πει ο κ. Διονυσόπουλος.
Ανάθεση καλλιέργειας σε μόνιμο συνεργείο
Σήμερα ο κ. Διονυσόπουλος καλλιεργεί 30 στρέμματα Κορωνέικης ποικιλίας και 5 στρέμματα βρώσιμης Καλαμών στην Κορώνη που είναι ενταγμένα στη βιολογική καλλιέργεια. Παράγει έτσι περίπου 5 τόνους ελαιόλαδο κατά μέσο όρο από ιδιόκτητους ελαιώνες ενώ προμηθεύεται άλλους 4 τόνους έξτρα παρθένο βιολογικό από άλλους παραγωγούς. Εκτιμώντας ότι έ πρεπε να αποκτήσει συνεργάτες με καλλιεργητικές γνώσεις που έλειπαν από τον ίδιο ο κ. Διονυσόπουλος δημιούργησε μια ομάδα από έμπειρούς παραγωγούς που παρέχουν τις καλλιεργητικές φροντίδες και διεκπεραιώνουν τη συγκομιδή. Οι νέες πρακτικές που εισήγαγε συγκομίζοντας νωρίτερα και μετατρέποντας συνολικά την καλλιέργεια σε βιολογική προκάλεσαν αντιδράσεις. «Οι πιο παραδοσιακοί εργάτες με προειδοποιούσαν ότι θα καταστρέψω τα δέντρα και τη σοδειά. Σήμερα όμως έχουν αλλάξει γνώμη και εφαρμόζουν ορισμένες πρακτικές και στους δικούς τους ελαιώνες», συμπληρώνει.
Το εμφιαλωμένο με νέα τιμή στην αγορά
Το ελαιόλαδο που παράγει ο κ. Διονυσόπουλος διοχετεύεται με την ετικέτα Kiari στο φυσικό κατάστημα στην Κορώνη όπου πωλούνται ελληνικά κρασιά και επιλεγμένα προϊόντα. Επιπλέον εξάγεται στην Αυστρία και τη Γερμανία ενώ μπήκε και στην αγορά της Δανίας τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και ηλεκτρονικά. Η εμπορική στρατηγική της επιχείρησης άλλαξε ριζικά το 2017 όταν το τυποποιημένο βρήκε το δρόμο του και πήρε την αξία του. «Τα πρώτα τρία χρόνια μέχρι να ξεκινήσουν οι συνεργασίες με διανομείς στις χώρες του εξωτερικού ήταν αιματηρά και τα νούμερα ήταν οριακά. Μέχρι τότε διαθέταμε το ελαιόλαδο χονδρικά στη HORECA μέσω γνωστών», θα πει ο κ. Διονυσόπουλος. Η αλλαγή της εμπορικής στρατηγικής με την τυποποίηση δημιούργησε ευκαιρία για να διεκδικήσει το προϊόν υψηλότερη τιμή στην αγορά».
«Με το δικό μας brand άλλαξε η τιμολόγηση»
«Όταν εγκαινιάσαμε το δικό μας brand τοποθετήσαμε το προϊόν στην αγορά με την τιμή των 11 ευρώ ανά λίτρο», τονίζει ο κ. Διονυσόπουλος και συνεχίζει «η τιμή αυτή σχολιάστηκε έντονα από την τοπική κοινωνία ωστόσο προέκυψε μες από κοστολόγιο και μες από το γεγονός ότι τα εργατικά δεν καλύπτονται από προσωπική αλλά από έμμισθη εργασία του συνεργείου που απασχολεί η επιχείρηση».