Ωστόσο, το ελληνικό εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο έχει πλέον εδραιωθεί στη συνείδηση του Βρετανού καταναλωτή ως συνώνυµο υψηλής ποιότητας και εξαιρετικών οργανοληπτικών χαρακτηριστικών, µε αποτέλεσµα την αυξανόµενη αναγνωρισιµότητά του. Αυτά αναφέρει έρευνα αγοράς της πρεσβείας της Ελλάδος στο Λονδίνο, σύµφωνα µε την οποία σηµαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του ελληνικού ελαιόλαδου στο Ηνωµένο Βασίλειο έπαιξε η γαστρονοµική έκρηξη που σηµειώθηκε στη βρετανική πρωτεύουσα και στα µεγάλα αστικά κέντρα του ΗΒ τα τελευταία χρόνια, η οποία, µεταξύ άλλων, ανέδειξε το ελαιόλαδο ως βασικό συστατικό της µεσογειακής διατροφής. Ενδεικτικό είναι ότι, το 2023, οι ελληνικές εξαγωγές εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου στο ΗΒ σχεδόν διπλασίασαν την αξία τους (+85%), ενώ αυξήθηκαν σηµαντικά και οι εισαγόµενες ποσότητες (+30%).
Οι επιδόσεις της Ελλάδας στην κατηγορία ήταν καλύτερες από της Ιταλίας, της οποίας οι εξαγόµενες ποσότητες µειώθηκαν, µε τις απώλειές τους να καρπώνονται Ελλάδα και Ισπανία. Ωστόσο, καθώς το ελληνικό ελαιόλαδο συνεχίζει να πωλείται χύδην, να αναµιγνύεται µε λάδι άλλης προέλευσης και να συσκευάζεται σε µεγάλες ελαιοπαραγωγούς και έµπειρες εξαγωγικά χώρες όπως (Ιταλία), η παρουσία του στη βρετανική αγορά µέσω άλλων επωνυµιών δεν µπορεί να καταγραφεί. Επιπλέον, το brand name της Ελλάδας, ως χώρας-παραγωγού ποιοτικών προϊόντων (κρασί, λάδι, µέλι), έχει πλέον αναδειχθεί, προσδίδοντας στα προϊόντα µεγαλύτερη προστιθέµενη αξία. Μάλιστα, η ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών του ελληνικού ελαιολάδου ΠΟΠ και ΠΓΕ και η έµφαση σε βιολογικά ελαιόλαδα, αποτελεί την πλέον κατάλληλη στρατηγική για τους Έλληνες παραγωγούς και εξαγωγείς στη συγκεκριµένη αγορά.
Σύµφωνα µε την έρευνα, στις προοπτικές στη βρετανική αγορά ελαιολάδου, αναµένονται οι ακόλουθες τάσεις:
- Τα ελαιόλαδα ιδιωτικής ετικέτας θα κυριαρχούν, µε προτίµηση για µεγαλύτερες, πιο οικονοµικές συσκευασίες.
- Για τα επώνυµα προϊόντα, που απευθύνονται σε υψηλότερα εισοδήµατα, προτιµητέες θα είναι συσκευασίες µε εύκολο τρόπο δοσοµέτρησης και ελέγχου της πρόσληψης θερµίδων.
- Η επιρροή των διαµορφωτών κοινής γνώµης στην προώθηση ελαιολάδου παραµένει σηµαντική για την τοποθέτηση συγκεκριµένων brand names σε ανώτερη τιµολογιακή κατηγορία.
- Η γήρανση του πληθυσµού και η στροφή των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή θα αυξήσουν τη ζήτηση προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας.