«Αυτή ήταν και είναι μια δύσκολη χρονιά για τη γεωργία και ιδιαίτερα για τις ελιές: γι’ αυτόν τον λόγο στοχεύουμε στην ανάκαμψη και την προώθηση της αξίας του παρθένου ελαιόλαδου, το οποίο όχι μόνο είναι νόστιμο και καλό για την υγεία, αλλά είναι και ένα θεμελιώδες προϊόν για τους λόφους μας και για την ομορφιά της περιοχής μας. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι το λάδι είναι επίσης μέρος του τουριστικού κυκλώματος: μία πρόκληση που η Τοσκάνη πρέπει να αντιμετωπίσει για να το καταστήσει στοιχείο έλξης, όπως ήταν και για το κρασί.» Έτσι, η Αγροτική Σύμβουλος της Τοσκάνης, Stefania Saccardi, παρουσίασε τη συμφωνία μεταξύ της Toscana Promozione Turismo και της Città dell’Olio για την προώθηση του ελαιοτουρισμού και την εφαρμογή ενός σχεδίου για την ενίσχυση της παρουσίας του παρθένου ελαιόλαδου στα περιφερειακά τουριστικά κυκλώματα. «Έχουμε καθιερώσει τον νόμο για τον ελαιοτουρισμό, δεν είναι τυχαίο που τα ελαιοτριβεία γίνονται όλο και πιο όμορφα μέρη και δυνητικοί τουριστικοί προορισμοί όπως οι αμπελώνες – εξηγεί η Saccardi. Αν καταφέρουμε να κανουμε τον κόσμο να καταλάβει ότι το λάδι μας είναι ένα προϊόν υψηλής ποιότητας, θα είμαστε σε θέση να πλησιάσουμε όλο και περισσότερο στα αποτελέσματα που επιτυγχάνει το κρασί για την περιοχή μας.»
Πιλοτικό Έργο: Γεωργία και Τουρισμός
Η συμφωνία ξεκινά ένα πιλοτικό έργο στενά συνδεδεμένο με το «Vetrina Toscana», το οποίο, χάρη στη συνεργασία των τμημάτων γεωργίας και τουρισμού και του εμπορικού επιμελητηρίου, επιτρέπει την ανάπτυξη μιας τουριστικής προσφοράς που συνδέεται με τη γαστρονομική παράδοση και την αριστεία της περιφερειακής παραγωγής: ενέργειες που ανταποκρίνονται και στην προστασία του τοπίου, στη βιώσιμη ανάπτυξη, ιδιαίτερα των εσωτερικών περιοχών, χάρη στον τουρισμό, με επίκεντρο την επανεκκίνηση της παραγωγής και της γνώσης της ποιότητας του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου, με τα οφέλη του για την υγεία και τη σωστή χρήση του στην κουζίνα. Η συμφωνία-πλαίσιο προβλέπει δράσεις «co-branding» που θα πραγματοποιηθούν σε εστιατόρια, καταστήματα και εταιρίες παραγωγής και επεξεργασίας, δημιουργώντας αποτελεσματικές συνέργειες στην επικοινωνία και στοχεύοντας να δημιουργήσουν ένα μοντέλο «ελαιοτουρισμού» που μπορεί στη συνέχεια να αναπαραχθεί για την εθνική και διεθνή αγορά.
Η οικονομία συνδέεται με τον τουρισμό
«Η συμφωνία που υπογράψαμε σήμερα είναι ένα ακόμα βήμα προς τη συνέχιση της νέας προσέγγισης της Vetrina Toscana που συνδέει ολόκληρο τον κόσμο της γεωργικής παραγωγής και τα τρόφιμα και το κρασί της Τοσκάνης με τον τουρισμό – δηλώνει ο Leonardo Marras, περιφερειακός σύμβουλος για τον τουρισμό. Το γεγονός ότι μπορούμε να σφυρηλατήσουμε μια συμφωνία τέτοιου είδους σταθεροποιεί και ενδυναμώνει αυτήν την πορεία που η Vetrina Toscana προτίθεται να ακολουθήσει με μεγάλη προσοχή από τα πρώτα βήματα που έχουμε κάνει.» Δεν είναι τυχαίο – εξηγεί ο σύμβουλος – ότι ο σύλλογος Città dell’Olio γεννήθηκε στην Τοσκάνη. Παρόλο που στην πραγματικότητα ο σύλλογος γεννήθηκε στο Larini της Molise και ίδρυσε τα εθνικά του κεντρικά στη Σιένα, στη Βίλα Sansedoni.
Οι 462 Πόλεις του Ελαίου
Υπάρχουν 462 δήμοι που ανήκουν στις Πόλεις του Ελαίου, εκ των οποίων 58 βρίσκονται στην Τοσκάνη. Ο Σύλλογος έχει προγραμματίσει εθνικές εκδηλώσεις που θα αναπτυχθούν στην Τοσκάνη, από εδώ και στο εξής, με κοινή δράση. Ανάμεσά τους, ο «Περίπατος ανάμεσα στα ελαιόδεντρα», το «Σνακ στον ελαιώνα», το «Λάδι στην καρέκλα». Επιπλέον, ένας εθνικός διαγωνισμός για τον ελαιοτουρισμό έχει ήδη επιτρέψει την επιλογή εκατοντάδων προτάσεων, κυρίως από την Τοσκάνη. Ανάμεσά τους, το πρόσφατο δρομολόγιο μεταξύ των ελαιόδεντρων και των τειχών της Σιένα: τα ίδια που είναι ορατά στην τοιχογραφία Buongoverno του Lorenzetti. Μια πρωτοβουλία που προσέλκυσε έναν σημαντικό αριθμό συμμετεχόντων.
«Είμαστε πολύ υπερήφανοι και ικανοποιημένοι με αυτήν την πολύτιμη εταιρική σχέση, η οποία θα μας δώσει τη δυνατότητα να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για την προώθηση του ελαιοτουρισμού στην Τοσκάνη – δηλώνει ο Michele Sonnessa, Πρόεδρος της Città dell’Olio. Τώρα υπάρχουν οι βάσεις για να προχωρήσουμε καλά προς τον σύνδεσμο μεταξύ τουρισμού, γεωργίας και εδαφών. Αυτό δύναται να είναι ένα πρότυπο το οποίο μπορούμε να ακολουθήσουμε και να αναπαράγουμε σε άλλες περιοχές, λόγω και του συντονιστικού ρόλου των ιταλικών περιφερειών στον τομέα του τουρισμού με τρόφιμα και κρασί, τον οποίο έχει αναθέσει η Κυβέρνηση στην Τοσκάνη.»
Η ανάδειξη του περιβάλλοντος και του τοπίου
«Ο ελαιοτουρισμός σε εθνικό επίπεδο έχει γίνει ένα φαινόμενο αυξανόμενης σημασίας – δηλώνει ο Francesco Tapinassi, Διευθυντής της Toscana Promozione Turistica. Τα δεδομένα του Παρατηρητηρίου επιβεβαιώνουν ότι ο σύγχρονος τουρίστας αναζητά όλο και περισσότερο νέες εμπειρίες που μπορούν να ενσωματωθούν σε άλλα ταξιδιωτικά κίνητρα. Το λάδι είναι ένα εξαιρετικό προϊόν για το οποίο θα μας άρεσε να συζητήσουμε, πάνω απ’ όλα με την ιδέα να συμβάλουμε στην ανακατεύθυνση των τουριστικών ροών και ταυτόχρονα στη διατήρηση του κύριου διακριτικού στοιχείου αυτής της περιοχής, το οποίο είναι το τοπίο που χαρακτηρίζεται από μια βασική ιδέα ομορφιάς που είναι διαχρονική.»
Πηγή: gamberorosso.it