Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Με «αντικλεπτικά» τα έξτρα παρθένα ελαιόλαδα στα ισπανικά ράφια των σούπερ μάρκετ

Τα σούπερ μάρκετ προστατεύουν το ελαιόλαδο λόγω κλοπών. Τα μπουκάλια PET ενός λίτρου έχουν αυξηθεί από πέντε ευρώ σε οκτώ ευρώ και, σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουν υπερβεί τα δεκατέσσερα.

Ο Ισπανικός Οργανισμός Καταναλωτών (OCU) υποστηρίζει ότι από τον περασμένο Ιούλιο οι αυξήσεις σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν υπερβεί το 30% και ένα λίτρο μπορεί εύκολα να φτάσει τα 10 ευρώ.

Συγκεκριμένα, η τιμή του παρθένου ελαιόλαδου έχει αυξηθεί κατά 15,4% από το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου. Ο λόγος για αυτές τις αυξήσεις είναι η κακή σοδειά της τελευταίας σεζόν, με μείωση της παραγωγής κατά 50%.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους καταναλωτές, η αλήθεια είναι ότι στα ράφια των σούπερ μάρκετ υπάρχει λάδι από την προηγούμενη σοδειά, πράγμα που ήταν φυσιολογικό, και έχει πωληθεί στις αγορές σε χονδρεμπόρους σε πολύ χαμηλότερη τιμή, οπότε δεν υπάρχει δικαιολογία για αυτήν την αύξηση των τιμών.

Οι κλοπές αυξάνονται μέχρι πέντε φορές όταν η τιμή αυξάνεται κατά 20%. Ο Salvador Cañones, Διευθύνων Σύμβουλος της STC, μιας κορυφαίας εταιρείας στον τομέα της καταπολέμησης των κλοπών, λέει: «Προηγουμένως, το περισσότερο κλεμμένο λάδι ήταν από την κατηγορία των γκουρμέ, αλλά τον τελευταίο μήνα έχουμε λάβει παραγγελίες για προστατευτικά για μπουκάλια 1 λίτρου και ακόμα και συσκευασίες 3 και 5 λίτρων».

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προστατεύουν το πολύτιμο λάδι χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους, όπως οι αντικλεπτικοί συναγερμοί που χρησιμοποιούνται συνήθως για αλκοολούχα ποτά ή ακόμα και προστατευτικές θήκες. Σε απελπιστικές περιπτώσεις, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν αλυσίδες και λουκέτα.

Γι’ αυτό η STC μας υπενθυμίζει ότι οι αιτήσεις για αυτές τις υπηρεσίες κατά των κλοπών έχουν αυξηθεί σε όλη την Ευρώπη. Για παράδειγμα, μια ισπανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ έχει παραγγείλει έως και 1.200 μονάδες ενός ειδικού γιακά για την προστασία των ελαίων. «Σε 26 χρόνια που είμαι στον χώρο, δεν έχω δει ποτέ τέτοια αύξηση και είναι πολύ πιθανό να μην έχουμε φτάσει ακόμα στο αποκορύφωμα,» καταλήγει ο Cañones.

Όλοι οι φορείς στον τομέα τοποθετούν το λάδι στα πρώτα τρία αγαπημένα προϊόντα των κλεφτών, σε αντίθεση με τις αναφορές της άνοιξης, οπού δεν εμφανίστηκε στην τριάδα.

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Σαφάρι σε μικρότερες παραγωγικής ζώνες κάνει το εγχώριο εμπόριο προς εξασφάλιση ποσοτήτων, «προσφέροντας» τιμές βγαλμένες απ’ το ισπανικό PoolRed (3,20 – 3,60 ευρώ το...

REPORTS

Καθυστερεί λόγω της τεχνητής «µείωσης» της ζήτησης η αναγκαία αποδέσµευση των ελληνικών αποθεµάτων ελαιολάδου, µε την ισπανική πρακτική υποεκτίµησης αξίας της σοδειάς να αποκτά...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7 Μαΐου η πρώτη δράση υποδοχής και ενημέρωσης των 30 διεθνών κριτών του διαγωνισμού «Athena International Olive Oil Competition», ο οποίος...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Με ρεκόρ συμμετοχών ολοκληρώθηκαν οι δηλώσεις για τον Athena International Olive Oil Competition 2025 (ATHENA IOOC), τον μοναδικό διεθνή διαγωνισμό ελαιολάδου που πραγματοποιείται στην...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Σάρκα και οστά θα λάβει το επόµενο χρονικό διάστηµα ο κοινός σχεδιασµός των υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Οικονοµικών για πλήρη διαφάνεια στα θεµελιώδη στοιχεία...

REPORTS

Εβδοµάδα πόλωσης η περασµένη για τον ελαιοκοµικό τοµέα, µε την ιταλική αγορά να αντιστέκεται και να ανακτά περίτεχνα τα 9 ευρώ για τα (λίγα)...

REPORTS

Σε μια αντισυμβατική τοποθεσία ελαιοκαλλιέργειας, ο ιδρυτής της Oasis Olives αντιμετωπίζει ένα εξαιρετικό σύνολο προκλήσεων με το πρόβλημα των μειωμένων ωρών ψύχους να καραδοκεί...

ΕΛΑΙΩΝΑΣ

Η βιολογική γεωργία εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για την καταπολέμηση του δάκου, όπως ο χαλκός, η καολίνη και η πρόπολη, με στόχο τη μείωση των...