Το έτος 2021 η παραγωγή ελαιολάδου στην Αυστραλία έφτασε τους 21.000 τόννους, αριθμός ο οποίος μπορεί να είναι μικρός εν σχέσει με τα μεγάλα ελαιοπαραγωγικά μεγέθη, αλλά συνάμα αποτελεί ρεκόρ για την χώρα. Ταυτόχρονα, ρεκόρ αναμένεται να σημειωθεί και στην εγχώρια κατανάλωση ελαιολάδου η οποία εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τους 51.000 τόνους, κάτι που δείχνει ότι το προϊόν έχει όλο και μεγαλύτερη πέραση στους Αυστραλούς.
Υπό αυτά τα δεδομένα, το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιοκομίας (IOC) έχει προγραμματίσει μια ενημερωτικού τύπου εκστρατεία, με στόχο την ανάπτυξη του προϊόντος στην χώρα και την αύξηση της κατανάλωσής του από τους Αυστραλούς. Ο χαρακτήρας αυτού του προγράμματος θα είναι μεταξύ άλλων εκπαιδευτικός για τους καταναλωτές ελαιολάδου, με έμφαση στον γευστικό του πλουραλισμό και τα οφέλη του για την υγεία. Ένα άλλο σκέλος της εκστρατείας αυτής επικεντρώνεται σε υπεύθυνους μάρκετινγκ και εμπορικής πολιτικής, με σκοπό να ενημερωθούν εκτενώς για τα διεθνή εμπορικά πρότυπα ελαιολάδου, καθώς και την παρούσα θέση της Αυστραλίας στον παγκόσμιο κλάδο.
Οι εξελίξεις αποτελούν μια ευχάριστη εξέλιξη για την ανερχόμενη βιομηχανία ελαιολάδου της Αυστραλίας, η οποία θα επωφελήσει τόσο μικρούς και μεσαίους παραγωγούς της χώρας, όσο και τους μεγάλους, κάτι που αναφέρεται και στο σχετικό ρεπορτάζ των Olive Oil Times. Το πρόγραμμα του IOC είναι πολύπλευρο και απευθύνεται επιπλέον σε αγροτικούς συνεταιρισμούς, ερευνητικές ομάδες, πανεπιστήμια καθώς και δημοσιογράφους του κλάδου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αυστραλία λογίζεται ως ένας νέος αλλά σημαντικός παίκτης στην διεθνή βιομηχανία ελαιολάδου: Οι παραγωγοί της συνδυάζουν την εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών στην παραγωγή με την παρασκευή προϊόντων υψηλών προδιαγραφών, όπως τα σήματα Fruttato και Robusto: Ενδεικτικό είναι ότι οι εκπρόσωποι της αυστραλιανής ελαιοκομίας έχουν διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς ελαιολάδου, με σχετικά πρόσφατο παράδειγμα τις 11 βραβεύσεις στον 2020 NYIOOC World Olive Oil Competition.
Εντυπωσιακό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι στον διεθνή αυτό διαγωνισμό υπήρχαν 16 συνολικά συμμετοχές από την Αυστραλία, κάτι το οποίο σημαίνει πως το 70% των αυστραλιανών brand έλαβε βραβείο.
