του Πέτρου Γκόγκου
Δέκα στρέμματα με ελιές, 4 τόνοι ελαιόλαδο συν άλλοι τόσοι από γειτονικά κτήματα και η ομάδα της Aulis κατάφερε να στήσει μια λειτουργική και δραστήρια επιχείρηση με εξαγωγική κατεύθυνση, όσο το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη βρισκόταν σε κατ’ οίκον περιορισμό.
Ο 35χρονος σήμερα Κώστας Τασιάς και η συνεργάτιδα του Μαρίνα Κορλού δεν είχαν παρά τις πολύ στοιχειώδεις γνώσεις που απαιτεί η ελαιοκαλλιέργεια, όταν το 2019, μερικούς μήνες πριν από το πρώτο, εαρινό lockdown του 2020 έκαναν έναρξη επιχείρησης και πήραν άδεια λειτουργείας για το τυποποιητήριο που έστησαν στο Βαθύ Αυλίδας.
Ο μεν Κώστας Τασιάς εργαζόταν για κάποια χρόνια ως πιλότος στην Fly Emirates ζώντας στο Ντουμπάι, όποτε δεν βρισκόταν με το πλήρωμα της αεροπορικής σε προορισμούς ανά τον κόσμο που είναι δύσκολο να προφέρει κανείς, ενώ η Μαρίνα Κορλού δούλευε στον κλάδο του τουρισμού. Η ιδέα μιας επιχείρησης που δραστηριοποιείται στην πρωτογενή παραγωγή ήρθε το 2016, όταν θέλησαν και οι δύο να κάνουν στροφή στις καριέρες τους, συνειδητοποιώντας τα περιθώρια ανάπτυξης που υπάρχουν στον κλάδο του ελαιολάδου.
«Δεν είναι πυρηνική φυσική, αλλά απαιτεί συγκέντρωση, αφοσίωση» θα πει ο συνομιλητής μας.
Στόχος είναι το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας να αναπτυχθεί, εστιάζοντας στο ποιοτικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, αλλά όχι στις κοστοβόρες συσκευασίες εντυπωσιασμού, καθώς και η επέκταση σε άλλα προϊόντα ελιάς, όπως είναι οι επιτραπέζιες, με ένα πιο δημιουργικό άγγιγμα ως προς την συσκευασία. «Θέλουμε να φύγουμε από το τετριμμένο της πλαστικής συσκευασίας και να πάμε σε κάτι πιο κομψό και περιβαλλοντικά βιώσιμο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο νεοφώτιστος ελαιοπαραγωγός.
Με 17.000 φιάλες σε Γερμανία Σουηδία και προσεχώς Κορέα
Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για συσκευασμένο ελληνικό ελαιόλαδο εκτιμά ο Κώστας Τασιάς, υποστηρίζοντας δε ότι η αγορά αναπτύσσει και μια αξιοσημείωτη δυναμική στην περίπτωση λιγότερο γνωστών εκτός συνόρων ποικιλιών.
«Εμείς καλλιεργούμε Μεγαρίτικη ελιά, κάτι που στην αρχή φαινόταν ως πρόκληση, αφού δεν την ήξεραν πολλοί», συνεχίζει ο ίδιος. «Μια βασική διαφορά του προϊόντος μας έγκειται στο γεγονός ότι όλοι γνωρίζουν το Κορωνέικο, με τους περισσότερους αγοραστές να αναζητούν προϊόν είτε στην Πελοπόννησο είτε στην Κρήτη. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε οι υπόλοιποι είναι να επικοινωνούμε την δική μας ποικιλία ως κάνει νέο ή κάτι διαφορετικό» αναφέρει.
Κάπως έτσι, το εμφιαλωτήριο και συσκευαστήριο στην Αυλίδα έφτασε να παράγει ένα ετήσιο τονάζ κοντά στις 17.000 φιάλες των 500ml οι οποίες φτάνουν να πωλούνται στο γερμανικό ράφι περί τα 11 ευρώ. Σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης, η εταιρεία έχει παρουσία σε Γερμανία, Σουηδία και προσεχώς στη Γαλλία, ενώ δείγματα έχουν σταλεί σε Κορέα και Ρουμανία όπου επίκεινται νέες συνεργασίες.
«Φτιάξαμε μια εταιρεία από το μηδέν, χωρίς καμία αρχική παρουσία στην αγορά. Φτιάξαμε τυποποιητήριο», αναφέρει ο κ. Τασιάς παραθέτοντας τους επόμενους στόχους της επιχείρησης. Έπειτα από την αρχική επένδυση των 80.000 ευρώ για εγκαταστάσεις, εξοπλισμό και πιστοποιήσεις, και την προετοιμασία ώστε να εντρυφήσουν στο κομμάτι της αγροτικής παραγωγής, οι δύο συνεργάτες εστίασαν στην επικοινωνία του brand τους. «Έχουμε στο μυαλό μας τη δημιουργία ενός σήματος που να μπορεί να καλύψει μεγαλύτερη γκάμα ελληνικών προϊόντων, με στόχο να αναδείξουμε στις διεθνείς αγορές την ουσία της ελληνικής διατροφής και του ελληνικού τροφίμου», συμπληρώνει. Όσο οι συνεργασίες αυξάνονται, καθίσταται απαραίτητη και η επέκταση του ελαιώνα. «Ιδανικά θέλουμε να βασιζόμαστε για τουλάχιστον το 50% της παραγωγής μας στις δικές μας δυνάμεις» τονίζει ο κ. Τασιάς, εξηγώντας ότι για τα επόμενα 2 χρόνια τουλάχιστον δεν υπάρχει στο πλάνο η επένδυση σε ελαιοτριβείο, αφού οι προτεραιότητες εστιάζουν στην ανάπτυξη του κωδικολογίου και των εκτάσεων που μπορεί να διαχειρίζεται η επιχείρηση.