Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η αναβίωση και έξοδος με συσκευασία στις αγορές της δαμασκηνοελιάς της Αρκαδίας

Την αναβίωση της τοπικής ποικιλίας πράσινης ελιάς που φύεται στην Αρκαδία και φέρει την ονομασία δαμασκηνοελιά έχει επιλέξει, φέρνοντας στην αγορά συσκευασμένο προϊόν, η εταιρεία παραγωγής ελαιόλαδου και ελαιών, Αφοί Φούφα.

Του Γιώργου Λαμπίρη

Πρόκειται για έναν καρπό, ο οποίος ευδοκιμεί στην περιοχή και κατά κύριο λόγο έως και αυτή τη στιγμή διατίθεται σε χύδην μορφή. «Ήταν επιλογή μας να βάλουμε ετικέτα σε ένα προϊόν, φέρνοντας το στην αγορά σε βάζο των 500 γραμμαρίων. Πρόκειται για ένα προϊόν της περιοχής, το οποίο δεν έχει επίσημη ονομασία και κατά κύριο λόγο πωλείται νωπό και χύμα», λέει σχετικά ο επικεφαλής πωλήσεων της επιχείρησης, Ηλίας Φούφας.

Επένδυση 6 εκατ. ευρώ σε νέα μονάδα παραγωγής

Αυτή την περίοδο η εταιρεία τυποποίησης ετοιμάζει ευρεία επένδυση σε νέα βιομηχανική μονάδα, με το σύνολο της δαπάνης να ανέρχεται στα 6 εκατ. ευρώ. «Έχουμε καταθέσει αίτηση επιδότησης μέσω ΕΣΠΑ για νέα εγκατάσταση τυποποίησης σε νέο οικόπεδο. Ωστόσο η έγκριση της δαπάνης καθυστερεί λόγω των συνθηκών που έχει επιφέρει η πανδημία».

Oι συνεργασίες της εντοπίζονται στην περιοχή της Αρκαδίας, ενώ αγοράζει λάδι και από παραγωγούς της Μεσσηνίας, της Ηλείας και της Λακωνίας όπου παράγεται λάδι από την κορωνέικη ποικιλία, εν αντιθέσει με την Αρκαδία όπου ευδοκιμεί η μεγαρίτικη λαδολιά. «Τις επιλογές μας ως προς το ελαιόλαδο που θα αγοράσουμε, καθορίζουν τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, τα οποία στο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο προέχουν ως επιλογή από τους πελάτες μας, δεδομένων των στοιχείων που αποδίδει η κορωνέικη ποικιλία», εξηγεί ο κύριος Φούφας.

Έως και 8% τα περιθώρια κέρδους για τον τυποποιητή

Αναφορικά με τα δεδομένα της αγοράς, ο ίδιος αναφέρει ότι τα ποσοστά είναι ιδιαίτερα περιορισμένα για τον τυποποιητή. «Για να έχετε εικόνα, τα ποσοστά κέρδους δεν υπερβαίνουν το 7% έως 8%, έτσι ώστε μία επιχείρηση να πουλάει και να είναι βιώσιμη. Εάν κάποιος θελήσει να πουλήσει με ποσοστό 20% είτε δεν θα πουλήσει το προϊόν του, είτε δεν θα διαθέτει ελαιόλαδο, αλλά κάποιο άλλο προϊόν με διαφορετική ονομασία».

«Η αγορά αρχίζει σταδιακά να αποδέχεται και υψηλότερες τιμές στο λάδι»

Κύρια φιλοσοφία της επιχείρησης είναι ότι συνεργάζεται με επιλεγμένα ελαιοτριβεία και ομάδες παραγωγών, με στόχο να διασφαλίσει την ποιότητα του τελικού προϊόντος. «Ταυτόχρονα έχουν σημασία και οι τιμές. Για να είναι κανείς εντός αγοράς πρέπει να συνδυάζει τιμή πώλησης και ποιοτικό προϊόν», συμπληρώνει. «Πεποίθησή μου είναι ότι οι τιμές των τελευταίων δύο ετών ήταν εξευτελιστικές για τον παραγωγό. Μπορεί τα σούπερ μάρκετ και οι χονδρέμποροι να ήθελαν να αγοράζουν φθηνά, ωστόσο οι τιμές που είδαμε δεν άφηναν κανένα περιθώριο κέρδους στον παραγωγό, ο οποίος σε πολλές των περιπτώσεων δυσκολευόταν να πληρώσει τα έξοδά του. Ακόμα και φέτος που οι τιμές είναι καλύτερες, οι αγοραστές των σούπερ μάρκετ ή οι χονδρέμποροι δεν αποδέχονται ότι οι τιμές μπορεί να είναι υψηλότερες. Σταδιακά βέβαια φαίνεται ότι υπάρχει ένας βαθμός αποδοχής προς τις υψηλότερες τιμές που κινούνται στα επίπεδα από 2,8 έως 3 ευρώ το κιλό. Σε ό,τι μας αφορά κινούμαστε ανάλογα την ποιότητα από 2,7 έως και 3 ευρώ το ανώτερο. Σε κάθε περίπτωση θα πληρώσουμε ένα λάδι με καλύτερα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά από κάποιο άλλο», αναφέρει ο Ηλίας Φούφας.

Είσοδος στο βιολογικό ελαιόλαδο με δραστηριότητα στη Γερμανία

H εταιρεία παράγει όλη τη γκάμα προϊόντων στο ελαιόλαδο και συγκεκριμένα εξαιρετικά παρθένο, παρθένο, κλασικό και πυρηνέλαιο. Επιπλέον συσκευάζει και σπορέλαια σε μικρότερες ποσότητες, οι οποίες κατευθύνονται κατά κύριο λόγο στην εσωτερική αγορά. Συεκγκεκριμένα στο ελαιόλαδο δραστηριοποιείται με τις ετικέτες «Λιόφυτο», «ΕλαιοΓή» και «Φήμη», οι οποίες κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά και στο εξωτερικό με τις ετικέτες «Foufas» και «Ω». Πρόσφατα ξεκίνησε την δραστηριοποίησή της στο βιολογικό ελαιόλαδο με παρουσία κυρίως στη γερμανική αγορά.

Στην εγχώρια αγορά συνεργάζεται με αλυσίδες όπως τα Market In, o όμιλος Αστέρας, η The Mart, τα Bazaar και στη βόρεια Ελλάδα με τα Ελληνικά Μάρκετ, την Ελληνική Διατροφή Δυτικής Μακεδονίας και με αυτήν της Λάρισας (COOP).

Η εταιρεία εξάγει περίπου το 25% του τζίρου της, καθώς διαθέτει κωδικούς σε Κίνα, Γερμανία, Αυστρία, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Ολλανδία, στην Ουκρανία, στη Ρωσία, στα Βαλκάνια, στην Πολωνία, στη Μεγάλη Βρετανία και στην Κροατία. Κατά τη διάρκεια του 2020 κατέγραψε αύξηση του τζίρου της κατά 15%.

Η Αφοί Φούφα σε αριθμούς

Κύκλος εργασιών

2020: ~9,5 εκατ. ευρώ

2019: 8,4 εκατ. ευρώ

2018: 8,8 εκατ. ευρώ

Καθαρά κέρδη

2019: 759,9 χιλ. ευρώ

2018: 863,6 χιλ. ευρώ

 

Σχετικά Άρθρα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

Follow us on Social Media facebookFollow us on Social Media facebook

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

Follow us on Social Media facebookFollow us on Social Media facebook

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

Follow us on Social Media facebookFollow us on Social Media facebook

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

Follow us on Social Media facebookFollow us on Social Media facebook

Διαβάστε επίσης

ΕΛΑΙΩΝΑΣ

Η βιολογική γεωργία εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για την καταπολέμηση του δάκου, όπως ο χαλκός, η καολίνη και η πρόπολη, με στόχο τη μείωση των...

REPORTS

Σε μια αντισυμβατική τοποθεσία ελαιοκαλλιέργειας, ο ιδρυτής της Oasis Olives αντιμετωπίζει ένα εξαιρετικό σύνολο προκλήσεων με το πρόβλημα των μειωμένων ωρών ψύχους να καραδοκεί...

REPORTS

Η παραγωγή της ελιάς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την λίπανσή της. Επίσης και η ποιότητα της παραγωγής εξαρτάται σημαντικά από την λίπανσή της...

REPORTS

Η ενσωμάτωση φύλλων ελιάς στη διαδικασία παραγωγής μπορούν να αυξήσουν τη συγκέντρωση και τη διάρκεια ζωής του έξτρα παρθένου ελαιολάδου, όπως υποστηρίζουν Ιταλοί επιστήμονες.