Η αυξανόμενη ζήτηση για συμπληρώματα υγείας συμβάλλει θετικά στην ανάπτυξη της αγοράς του οργανικού ελαιόλαδου. Σύμφωνα με τα πρότυπα της ΕΕ, το οργανικό ελαιόλαδο ορίζεται ως ελαιόλαδο που παράγεται με οργανικές μεθόδους. Αυτό σημαίνει, πρώτον, ότι δεν χρησιμοποιήθηκαν χημικά συνθετικά λιπάσματα, φυτοφάρμακα και ζιζανιοκτόνα για την καλλιέργεια των ελιών. Επιπλέον, επειδή ολόκληρη η διαδικασία οργανικής παραγωγής – από την καλλιέργεια μέχρι την εμφιάλωση – πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες της οργανικής γεωργίας, η πρόσληψη του οργανικού και του συμβατικού ελαιόλαδου συμβαίνει σε διάφορες περιόδους για να αποφευχθεί η διασταυρούμενη μόλυνση, επομένως τέτοιοι παράγοντες συμβάλλουν πιθανώς στην ανάπτυξη της αγοράς του οργανικού ελαιόλαδου. Επιπροσθέτως, οι αλλαγές στα καταναλωτικά πρότυπα οδηγούν σε διάφορες ευκαιρίες στην αγορά του οργανικού ελαιόλαδου.
Οι κύριοι παίκτες που δραστηριοποιούνται στην παγκόσμια αγορά του οργανικού ελαιόλαδου είναι οι εξής: Borges International Group, Colavita LLC, Deoleo, S.A., Melissa Kikizas, Minerva Foods, Monini, Olinexo, Nutrinveste SGPS, SA, Pompeian, Inc., και United Olive Oil Import Co.
Κάθε συσκευασία οργανικού ελαιόλαδου πρέπει να περιέχει τις λέξεις BIO ή ORGANIC και να αναφέρεται ως προϊόν βιολογικής γεωργίας, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 1169/2011 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τα τρόφιμα στους καταναλωτές. Επιπλέον, το εικονίδιο GR BIO καθώς και το εικονίδιο του Ινστιτούτου Πιστοποίησης πρέπει να υπάρχει στην ετικέτα των ελληνικών βιολογικών προϊόντων ελαιόλαδου. Επιπλέον, το USDA είναι ο φορέας που πιστοποιεί τα προϊόντα οργανικού ελαιόλαδου στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η αγορά του οργανικού ελαιόλαδου κινείται υπό την επιρροή παραγόντων όπως η ταχεία ανάπτυξη των βιομηχανιών τροφίμων και ποτών, καθώς και των βιομηχανιών καλλυντικών και προσωπικής φροντίδας σε αναπτυσσόμενες χώρες, αλλά και η αυξημένη ευαισθητοποίηση σχετικά με τα οφέλη του οργανικού ελαιόλαδου.
Επιπλέον, μετά από την ανάλυση της αγοράς του οργανικού ελαιόλαδου μετά τον COVID, αναμένεται ότι η παραγωγή του οργανικού ελαιόλαδου θα αυξηθεί για να καλύψει τη ζήτηση των πελατών σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, προβλέπεται ότι η παραγωγή του οργανικού ελαιόλαδου θα αυξηθεί κατά τη διάρκεια της προβλεπόμενης περιόδου. Μετά από μια σημαντική διαταραχή, αναμένεται ότι η αλυσίδα εφοδιασμού του οργανικού ελαιόλαδου θα λειτουργήσει ομαλά. Επιπλέον, λόγω της αυξημένης ευαισθητοποίησης για την υγεία, οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο επιλέγουν πιο υγιεινές επιλογές, πράγμα που συμβάλλει στην ανάπτυξη της αγοράς του οργανικού ελαιόλαδου και αναμένεται να γίνει μία από τα τάσεις της αγοράς στην προβλεπόμενη περίοδο. Επιπλέον, οι νέες εισαγωγές προϊόντων, η μεγάλη ποικιλία προϊόντων, μέτρα της κυβέρνησης για την ενθάρρυνση της οικονομίας, καθώς και η παραγωγή και το διεθνές εμπόριο ελαιόλαδου, αποτελούν μερικούς από τους παράγοντες που αναμένεται να ωθήσουν την αγορά του οργανικού ελαιόλαδου.
Η αγορά του οργανικού ελαιόλαδου χωρίζεται με βάση το προϊόν, τον τελικό χρήστη, το κανάλι πώλησης και την περιοχή. Με βάση το προϊόν, η αγορά χωρίζεται σε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και παρθένο ελαιόλαδο. Σύμφωνα με τον τελικό χρήστη, η αγορά του οργανικού ελαιόλαδου διακρίνεται σε τρόφιμα επεξεργασίας, εστιατόρια, καλλυντικά και προσωπική φροντίδα, φαρμακευτικά προϊόντα και άλλα. Σύμφωνα με το κανάλι πώλησης, η αγορά διακρίνεται σε προμηθευτές B2B, υπεραγορές / σούπερ μάρκετ, καταστήματα τροφίμων, online λιανική και άλλα. Όσον αφορά την περιοχή, η αγορά αναλύεται στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ, Καναδάς και Μεξικό), την Ευρώπη (Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Κάτω Χώρες και Υπόλοιπη Ευρώπη), την Ασία-Ειρηνικό (Κίνα, Ιαπωνία, Αυστραλία, Νότια Κορέα, Ινδία και Υπόλοιπη Ασία-Ειρηνικό) και τη LAMEA (Βραζιλία, Αργεντινή, Σαουδική Αραβία, Νότια Αφρική, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Υπόλοιπη LAMEA).
Ανά προϊόν, το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είχε την μεγαλύτερη συνεισφορά στα έσοδα το 2021, δηλαδή 738,7 εκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να φτάσει τα 1.735,8 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2031 με ρυθμό ανάπτυξης 9,0%. Επιπρόσθετα, το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο είναι εύκολα προσβάσιμο σχεδόν σε κάθε κανάλι διανομής στην αγορά. Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο το προτιμούν διότι έχει γεύση παρόμοια με το φρέσκο ελαιόλαδο.
Όσον αφορά τον τελικό χρήστη, ο τομέας εστιατορίων είχε την μεγαλύτερη συνεισφορά στα έσοδα το 2021 με ρυθμό ανάπτυξης 9,4%. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε μονοακόρεστα λιπαρά και του χαμηλού επιπέδου πολυακόρεστων λιπαρών, το οργανικό ελαιόλαδο έχει γίνει πιο ελκυστικό στα μάτια των καταναλωτών ως μία υγιεινή εναλλακτική λύση. Συνεπώς, η χρήση οργανικού ελαιόλαδου στα εστιατόρια συμβάλλει στην ανάπτυξη της αγοράς του οργανικού ελαιόλαδου.
Όσον αφορά το κανάλι πώλησης, οι προμηθευτές B2B ήταν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς του οργανικού ελαιόλαδου το 2021 και αναμένεται να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς το 2031. Λόγω της αλυσίδας εφοδιασμού, όπου μια εταιρεία αγοράζει πρώτες ύλες από μια άλλη για χρήση στη διαδικασία παραγωγής, οι επιχειρηματικές συναλλαγές γίνονται συχνά. Επιπλέον, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν έτοιμα προϊόντα μέσω της αλυσίδας επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές.
Ανά περιοχή, η Ευρώπη κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς το 2021 με 332,9 εκατομμύρια δολάρια λόγω των επιθετικών επιχειρηματικών πρακτικών των πολυεθνικών εταιρειών, που οδήγησαν σε τεράστια αύξηση της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών. Η ζήτηση από χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο προωθεί τη διεθνή διεύρυνση. Ο αυξανόμενος αστικός πληθυσμός αναμένεται να συμβάλει στη συνολική ανάπτυξη, μαζί με την αυξανόμενη διαθεσιμότητα εισοδήματος και βιοτικών προτύπων.
Το παγκόσμιο μέγεθος της αγοράς οργανικού ελαιόλαδου εκτιμήθηκε στα 932,6 εκατομμύρια δολάρια το 2021 και αναμένεται να φτάσει τα 2.183,3 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2031, με CAGR (σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης) 8,9% από το 2021 έως το 2031. Σε ό,τι αφορά το προϊόν, το τμήμα του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου είχε τη μεγαλύτερη συνεισφορά στην αγορά, με 738,7 εκατομμύρια δολάρια το 2021 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 1.735,8 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2031, με CAGR 9,0% κατά την περίοδο προβλέψεων της αγοράς του οργανικού ελαιόλαδου.
Σε ό,τι αφορά τον τελικό χρήστη, το τμήμα των εστιατορίων έκανε την μεγαλύτερη συνεισφορά στην αγορά, με 359,5 εκατομμύρια δολάρια το 2021 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 877,6 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2031, με CAGR 9,4% κατά τη διάρκεια της περιόδου προβλέψεων της αγοράς του οργανικού ελαιόλαδου. Με βάση το κανάλι πωλήσεων, το τμήμα των προμηθευτών B2B συνείσφερε περισσότερο στην αγορά, με 357,4 εκατομμύρια δολάρια το 2021 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 803,5 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2031, με CAGR 8,5% κατά τη διάρκεια της περιόδου προβλέψεων της αγοράς του οργανικού ελαιόλαδου.
Ανά περιοχή, η Ευρώπη έκανε την μεγαλύτερή συνεισφορά εσόδων, με 332,9 εκατομμύρια δολάρια το 2021 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 742,3 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2031, με CAGR 8,4%.
Πηγή: einnews.com