του Πέτρου Γκόγκου
Ο όρος που έθεσε ο Κυριάκος Αποστολάκης προκειµένου να ασχοληθεί µε το πατρικό κτήµα, ήταν η διαχείριση του ελαιώνα να γίνει µε σκοπό τη µεταποίηση από τον ίδιο. Αν και πρακτικά µεγάλωσε µέσα στον ελαιώνα των 40 στρεµµάτων δίπλα στο χωριό Μεταµόρφωση της Λακωνίας, ο 28χρονος σήµερα ελαιοπαραγωγός και επιχειρηµατίας προσανατολιζόταν αρχικά προς µια καριέρα στη µουσική. Έχοντας σπουδές και διπλώµατα στο πιάνο, ήταν έτοιµος να φύγει για το εξωτερικό, αλλά τελικά αποφάσισε το 2017, να συνεχίσει την οικογενειακή παράδοση στην ελαιοκαλλιέργεια.
«Salvation», δηλαδή σωτηρία, η ονοµασία που έδωσε στο µονοποικιλιακό ελαιόλαδο από την αρχαία ποικιλία Μυρτοελιάς, που πρωτοκυκλοφόρησε το 2018 και µέσα σε λίγα χρόνια έγινε χρυσό στην Αθήνα, τη Νέα Υόρκη και το Ντουµπάι.
Η διαδροµή όµως προς την εµφιάλωση, µε την εταιρεία να βρίσκεται σήµερα στο τρίτο έτος παρουσίας της στην αγορά, µόνο απλή δεν ήταν. «Για να περάσω στην τυποποίηση, χρειαζόταν πρώτα να µάθω πώς καλλιεργείται ένα premium ελαιόλαδο. Θέλησα να συνδυάσω τις εµπειρικές µεθόδους του πατέρα µου µε τις τελευταίες τάσεις στην ελαιοκοµία» θα πει ο ίδιος. Κάπως έτσι πήρε δρόµο για την Αθήνα, όπου παρακολούθησε σεµινάρια στην ελαιοκοµία στο Ινστιτούτο Γεωπονικών Σπουδών.
Η ελαιοποίηση του καρπού και στη συνέχεια η εµφιάλωση του ελαιολάδου γίνονται σε κοντινές στον ελαιώνα εγκαταστάσεις. «Η αυστηρή καθετοποίηση δεν είναι προτεραιότητα. Υπάρχουν καλές µονάδες στην περιοχή που µπορούν να το αναλάβουν. Εγώ θέλω να εστιάσω στην ανάπτυξη του εµπορικού δικτύου» θα αναφέρει λακωνικά ο συνοµιλητής µας.
Σειρά καλλυντικών σώματος και εστίαση στις διεθνείς πωλήσεις κρίσιμο στοίχημα
Βάζοντας σε µια τάξη το κοµµάτι της εµφιάλωσης ελαιολάδου, ο Κυριάκος Αποστολάκης δεν θέλησε να χάσει χρόνο και ξεκίνησε αµέσως να διαµορφώνει το επόµενο επιχειρηµατικό του βήµα. Η ιδέα ξεκίνησε από την αξιοποίηση κάθε ίχνους της πρώτης ύλης που παράγεται στον οικογενειακό ελαιώνα και κάπως έτσι, µόλις φέτος κυκλοφόρησε στην αγορά ολοκληρωµένη σειρά καλλυντικών σώµατος, υπό το brand Κoho Cosmetics.
Σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης, οι δουλειές του συνοµιλητή µας διατίθενται σε τουριστικά καταστήµατα στην ευρύτερη περιοχή της Λακωνίας αλλά και σε delicatessen σε Αθήνα, Σαντορίνη και Μύκονο. Επόµενος στόχος του κ. Αποστολάκη είναι η ανάπτυξη δικτύου για διεθνείς πωλήσεις. «Είναι σηµαντικό για εµένα να καταφέρω να αυξήσω τις πωλήσεις µου και για αυτό οι εξαγωγές αποτελούν κρίσιµο στοίχηµα» αναφέρει χαρακτηριστικά. Άλλωστε οι παγκόσµιες αγορές ήταν εξαρχής ο κυρίαρχος στόχος του συνοµιλητή µας, ο οποίος δηλώνει ικανοποιηµένος από την µέχρι σήµερα εµπορική πορεία των προϊόντων του στην εσωτερική αγορά.
Όπως επισήµανε σε αρκετά σηµεία κατά την διάρκεια της επικοινωνίας µας, η όλη υπόθεση δεν είναι απλή και απαιτεί πολύ δουλειά, χρόνο και αφοσίωση. Τα κίνητρα παίζουν επίσης ρόλο και µια αµιγώς επενδυτική προσέγγιση στο ελαιόλαδο δεν µπορεί να φέρει τα ίδια ποιοτικά αποτελέσµατα.
«Κάπου διάβασα πρόσφατα ότι αυτήν τη στιγµή στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 700 ετικέτες. Μένει να φανεί πόσες από αυτές θα αντέξουν στο χρόνο» θα σχολιάσει ο συνοµιλητής µας, θέλοντας να επικοινωνήσει ότι για να φτάσει ένα ελαιόλαδο να πωλείται στα 19 ευρώ το µισό λίτρο, σύµφωνα µε τον τιµοκατάλογο που βλέπει κανείς στην ιστοσελίδα του, απαιτεί εξειδίκευση και αλλαγή καλλιεργητικής νοοτροπίας.