του Γιώργου Λαμπίρη
Η εταιρεία που διατηρεί παρουσία σε 45 χώρες του κόσμου, βασίζει σημαντικό μέρος του τζίρου της στον εξαγωγικό τομέα. Το 2010 προχώρησε στη δημιουργία του δικού της ελαιοτριβείου, προβαίνοντας στη συνέχεια και στη σύσταση ομάδων παραγωγών για να καλύπτει τις ανάγκες της. Όπως ανέφερε ο Φώτης Σουσαλής, γενικός διευθυντής της Terra Creta στο πλαίσιο του 2ου Διεθνούς Συνεδρίου Κέντρου Ελιάς που διοργάνωσαν το Κέντρο Ελιάς και το Perrotis College της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, «αυτή τη στιγμή διατηρούμε δύο ομάδες παραγωγών, η μία στα Χανιά με έδρα το δικό μας ελαιουργείο και η δεύτερη στη Μεσσαρά, η οποία φέρει την ονομασία Αγροτικός Συνεταιρισμός Αστερουσίων. Έχουμε καταφέρει να λειτουργήσουμε ένα μοντέλο υπό το οποίο μία ιδιωτική επιχείρηση συνεργάζεται με μία ομάδα παραγωγών και έναν αγροτικό συνεταιρισμό».
Από τη ζήτηση στη διαμόρφωση συγκεκριμένων χαρακτηριστικών στο τελικό προϊόν
Σύμφωνα με τον κύριο Σουσαλή η συνεργασία με τις συγκεκριμένες ομάδες παραγωγών βασίζεται στην εμπιστοσύνη και στην ειλικρίνεια. Όπως τόνισε, η εταιρεία λαμβάνει τα μηνύματα από τις αγορές του εξωτερικού και στη συνέχεια σε συνεργασία με τους παραγωγούς θέτουν τους στόχους στον τομέα της παραγωγής. «Βασικό στοιχείο αυτής της συνεργασίας είναι ότι δεν υπάρχουν επιδοτήσεις. Είμαστε μία ιδιωτική εταιρεία, δεν υπάρχουν χρήματα που μας χαρίζονται και επομένως δεν μπορούμε να επιδοτούμε κανέναν. Τα προηγούμενα χρόνια είδαμε αρκετά άσχημα παραδείγματα ομάδων παραγωγών σε σχέση με τις επιδοτήσεις που λάμβαναν. Από πλευράς μας δεν επιδοτούμε την προσπάθεια, όπως άλλωστε και η ίδια η αγορά. Θα αγοράσουμε το προϊόν εφόσον αυτό είναι καλό. Δίνουμε κίνητρο για το καλό αποτέλεσμα. Και πλέον έχουμε καταφέρει να παραγγέλνουμε το προϊόν που θέλουμε. Ζητάμε μία συγκεκριμένη ποσότητα αγουρέλαιου ή μία συγκεκριμένη ποσότητα grand cru; Επιθυμούμε να πετύχουμε συγκεκριμένο γευστικό ή οργανοληπτικό προφίλ με υψηλό φρουτώδες ή υψηλή περιεκτικότητα σε φαινόλες; Είμαστε σε θέση καθ’ όλη τη διαδικασία παραγωγής να παραγγέλνουμε αυτό που θέλουμε».
Αποτελέσματα και εμπορικά αλλά και ποιοτικά
Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας ανέφερε ότι οι συγκεκριμένες κινήσεις από πλευράς της Terra Creta έχουν φέρει αποτελέσματα και στο εμπορικό πεδίο αλλά και στον τομέα της ποιότητας. «Πέρυσι καταφέραμε να μπει το Grand Cru στο top10 της παγκόσμιας κατάταξης ελαιολάδου». Αναφερόμενος στα επόμενα βήματα, στόχευση της εταιρείας είναι να πιστοποιήσει το σύνολο της αλυσίδας αξίας ως προς την βιωσιμότητά της και να μετρήσει το αποτύπωμα άνθρακα. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον Φώτη Σουσαλή επιδίωξη της Terra Creta είναι να δείξει στον καταναλωτή ποια είναι η δουλειά και ποιο είναι το αποτέλεσμα, μέσα από τη συγκροτημένη συνεργασία με ομάδες παραγωγών, ελέγχοντας το προϊόν από το «α» έως το «ω», και φέρνοντας ταυτόχρονα στην αγορά ένα προϊόν συγκεκριμένης καταγωγής και ποιότητας έως το ράφι των σούπερ μάρκετ.
Η Terra Creta σε αριθμούς
Κύκλος εργασιών
2019: 17,36 εκατ. ευρώ
2018: 22,11 εκατ. Ευρώ
Εξαγωγές: 45 χώρες
Ποσοστό εξαγωγών: 97%