Ένας βασικός στόχος της εξέλιξης αυτής, είναι η δημιουργία κερδοφόρων προοπτικών για παραγωγούς των οποίων τα έσοδα συρρικνώθηκαν τα τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας, των περιόδων ξηρασίας καθώς και άλλων περιβαλλοντικών παραγόντων. Επίσης, οι νέοι κανόνες αναμένεται να συμβάλλουν στην προώθηση της κουλτούρας του ποιοτικού ελαιολάδου και την διαφήμιση της τοπικής ελαιοκομίας.
Η νέα υπουργική απόφαση, παρά τον προσανατολισμό στήριξης καθιερώνει ένα πιο αυστηρό νομικό πλαίσιο για τους ενδιαφερόμενους φορείς, καθώς θέτει ορισμένες προϋποθέσεις για την ενασχόλησή τους με τον ελαιοτουρισμό. Σκοπός είναι η τήρηση ενός υψηλότερου επιπέδου προδιαγραφών που θα βελτιστοποιήσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Ενδεικτικά αναφέρονται σημεία του άρθρου 2 της σχετικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τα οποία μια επιχείρηση που προσφέρει υπηρεσίες ελαιοτουρισμού οφείλει να διατηρεί σχετικό ιστότοπο καθώς και ενημερωτικό υλικό για τα προϊόντα της σε τουλάχιστον δύο γλώσσες, συμπεριλαμβανομένης φυσικά της ιταλικής. Επιπροσθέτως, θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα για εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο θα διαθέτει επαρκή κατάρτιση σχετικά με τα χαρακτηριστικά των εκάστοτε τοπικών ποικιλιών, την γευσιγνωσία και το μάρκετινγκ.
Οι νέοι κανόνες του ελαιοτουρισμού, προκρίνουν επίσης την συχνή προσφορά ελαιοπροϊόντων από τους φορείς υπηρεσιών, μια δραστηριότητα που παλαιότερα λάμβανε χώρα μόνο σε ιδιαίτερες περιπτώσεις και σε εκπαιδευτικά αγροκτήματα. Δημιουργείται λοιπόν έτσι η δυνατότητα για προώθηση κλασσικών δειγμάτων όπως η επιτραπέζια ελιά αλλά και πιο καινοτόμων, όπως οι μαρμελάδες ελιάς, σε ένα πιο καθιερωμένο σύστημα παροχών.
Τα προαναφερθέντα, καθώς και άλλα στοιχεία απαιτήσεων της ιταλικής νομοθεσίας, αποσκοπούν βασικά στην οργάνωση του ελαιοτουρισμού σε περιοχές που συνδέονται με ελαιοκομικά προϊόντα που φέρουν ετικέτες με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη. Το καλό σενάριο είναι ότι τα νέα στάνταρ για τις υπηρεσίες ελαιοτουρισμού, όχι μόνο θα αξιοποιήσουν τις ονομαστές ΠΟΠ και ΠΓΕ ετικέτες για την αύξηση της τουριστικής κίνησης στον τομέα, αλλά και το αντίστροφο, θα διαφημίσουν δηλαδή περαιτέρω τα αγνά τοπικά προϊόντα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι υπάρχει μέριμνα για ευρύ συντονισμό σε κρατικό επίπεδο, συγκριτικά με παλαιότερες προσπάθειες. Ενδεικτικό στοιχείο είναι ότι το ιταλικό Υπουργείο Γεωργίας και Τουρισμού προσανατολίζεται στην προώθηση ενός εθνικού λογοτύπου για τον ελαιοτουριστικό κλάδο, ο οποίος στο παρελθόν χαρακτηριζόταν από πληθώρα περιφερειακών σημάτων των εκάστοτε τοπικών επιχειρήσεων.