Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Πληθωρικό το ελληνικό premium ελαιόλαδο κλείνει συμφωνίες σε Ελλάδα και εξωτερικό

Με όχημα το premium ελαιόλαδο, διαβάζοντας τα μηνύματα της αγοράς που ζητά προϊόν με ποιοτικά χαρακτηριστικά πέρα του έξτρα, αναζητούν να βρουν τη θέση τους στην αγορά ή να επαναχαράξουν στρατηγική παραγωγοί που συμμετείχαν στη φετινή FoodExpo.

Περίπου 150 επιχειρήσεις του κλάδου του ελαιόλαδου και της ελιάς έλαβαν μέρος στο μεγάλο εμπορικό γεγονός της χρονιάς κατά το οποίο είχαν την ευκαιρία να δουν υφιστάμενους πελάτες και συνεργάτες και να έρθουν σε επικοινωνία με νέους αγοραστές από την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό. Η ανάδειξη ως επώνυμο του προϊόντος οικογενειακών ελαιώνων που διοχετευόταν σε μορφή χύμα, η έμφαση στα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά και η εξελιγμένη συσκευασία ήταν μερικά κοινά χαρακτηριστικά των παραγωγών από τη Χαλκιδική, το Ηράκλειο, την Κόρινθο και την Αργολίδα με τους οποίους συνομίλησε το Ελαίας Καρπός.

Entelechia

Το όνομα Entelechia του ελαιόλαδου που παράγει ο Γιώργος Πασχαλάς στο Γομάτι Χαλκιδικής είναι Αριστοτελικός όρος που εκφράζει την εξέλιξη από την αρχική στην εν ενεργεία κατάσταση, δηλαδή, στην προκειμένη περίπτωση, την μετεξέλιξη της ελιάς στον χυμό της. ‘Καταγόμαστε από τη γη του Αριστοτέλη και, γι’ αυτό, επιλέξαμε την αναφορά στον μεγάλο και παγκόσμια γνωστό φιλόσοφο. Το χάρτινο δαχτυλίδι που αγκαλιάζει το λαιμό της φιάλης, άλλωστε, μεταφέρει ένα απόσπασμα από την Πολιτεία του Αριστοτέλη’, θα πει ο κ. Πασχαλάς της Paschalas Olive Oil.

Η παραγωγή, που ανέρχεται σε 3 τόνους και διατίθεται εδώ και δύο χρόνια με την ετικέτα Entelechia, διοχετεύεται στο μεγάλο ποσοστό που αγγίζει το 80% σε μορφή τυποποιημένη. Ο καρπός, που ελαιοποιείται σε συνεργασία με τον Οδυσσέα Βλαχάβα, που λειτουργεί συμβουλευτικά, ανήκει σε τρεις ποικιλίες, κυρίως αυτή της Χαλκιδικής, αλλά και Μεγαρίτικης και Κορωνέικης. Ο κ. Πασχαλάς, που διατηρεί παράλληλα ως ζαχαροπλάστης κατάστημα στο Γομάτι, διαθέτει το ελαιόλαδο που παράγει σε ξενοδοχειακές μονάδες όπως το Sunny και το Electra Palace, ενώ, το ελαιόλαδο έχει τοποθετηθεί και σε εστιατόρια και ντελικατέσεν. Μες τα επόμενα βήματα είναι η λειτουργία ελαιοτριβείου, το οποίο βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή. ‘Έχουν δημιουργηθεί οι κτιριακές εγκαταστάσεις, ενταχθήκαμε στον Αναπτυξιακό για την αγορά του εξοπλισμού και ευελπιστούμε να προλάβουμε την ερχόμενη ελαιοκομική περίοδο’, καταλήγει ο κ. Πασχαλάς.

Corinto

Την τρίτη χρονιά στην αγορά διανύει η ετικέτα Corinto από ελαιώνες της περιοχής της αρχαίας Κορίνθου και της Νεμέας που ανήκουν στους αδερφούς Ροτζιώκου και Χριστοδούλου. Με επαγγελματική εμπειρία στο χώρο των οικονομικών, τα αδέρφια Ροτζιώκου, και με σημαντική γνώση στην αγροτική καλλιέργεια, οι αδερφοί Χριστοδούλου, αποφάσισαν να τυποποιήσουν για να δώσουν υπεραξία στο ελαιόλαδο που παράγουν οι οικογένειές τους εδώ και δύο γενιές. Από περίπου 6000 ρίζες παράγονται ανάλογα με τη χρονιά 15-30 τόνοι συμβατικού και βιολογικού ελαιόλαδου οι οποίοι ελαιοποιούνται στο ελαιοτριβείο Μάρκελλου και αποθηκεύονται σε ιδιόκτητες δεξαμενές.

Σημαντικό πλεονέκτημα που διαθέτει το Corinto είναι ότι προέρχεται από την ποικιλία Μανάκι, κάτι που αποτελεί σημείο διαφοροποίησης. ‘Tο Μανάκι προξενεί το ενδιαφέρον των ξένων γιατί δεν είναι ευρέως γνωστή στο εξωτερικό’, θα πει ο κ. Ροτζιώκος. Το βιολογικό Corinto προωθείται από φέτος σε νέα συσκευασία που στόχο έχει την ανάδειξη του προϊόντος ως πρίμιουμ και είναι αντίγραφο αρχαίου δοχείου. ‘Τον αρύβαλλο συνήθιζαν να χρησιμοποιούν οι αθλητές που άλειφαν το σώμα τους με ελαιόλαδο για να τονώσουν τους μυς’, θα πει ο κ Ροτζιώκος. Το βιολογικό έχει φέτος φρουτώδες 5.7, πικρό 5.6 και πικάντικο περίπου 6 και διακρίνεται από αρώματα φρέσκου χόρτου, τομάτας και φρέσκων λουλουδιών.

Το ελαιόλαδο που διατίθεται σε ποσοστό 80% σε μορφή τυποποιημένη εξάγεται στη Δανία, Αυστρία, Αμερική και Γερμανία. Ο λόγος που μπόρεσε το Corinto να βρει τόσο γρήγορα το δρόμο του στην αγορά του τυποποιημένου είναι ότι ο κ. Ροτζιώκος είχε προηγούμενη επαγγελματική εμπειρία στον χώρο της εξαγωγής τρόφιμου. ‘Eίχα ασχοληθεί με την εξαγωγή Ελληνικών προϊόντων στη Ν. Αφρική, κάτι που με βοήθησε να έχω εικόνα και να ξέρω σε τι κανάλια να απευθυνθώ, τι πιστοποίηση πρέπει να έχει το προϊόν, ενώ, ήμουν ενήμερος για τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσω στην εξαγωγή’, θα πει ο κ Ροτζιώκος. Παράλληλα, στα πλαίσια της προσπάθειας προώθησης, το Corinto συμμετείχε σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό: ‘παρουσιάσαμε τον αρύβαλλο πρώτη φορά στη SIAL όπου διαπιστώσαμε ότι η συσκευασία έχει απήχηση, ενώ, έχουμε πάρει μέρος στην Expotrof, καθώς και στην περυσινή Foodexpo’, καταλήγει ο ίδιος.

MARMARO

Με το μπραντ MARMARO, το οποίο επέλεξε για να αναφερθεί στην Ελληνική ταυτότητα του προϊόντος αλλά και στον τόπο που βρίσκεται τμήμα των οικογενειακών ελαιώνων στον Πολύγυρο Χαλκιδικής, μπήκε στην αγορά ο Δημήτρης Γαρόφαλλος το 2018. Το αγουρέλαιο και το εξαιρετικά παρθένο από την ποικιλία Χονδροελιά Χαλκιδικής, μαζί με ελιές και πάστα ελιάς από την ίδια ποικιλία, συνθέτουν τη σειρά προϊόντων της οικογενειακής επιχείρησης. ‘Οι γονείς καλλιεργούσαν και παρήγαγαν περίπου 300 τόνους ελιές οι οποίες διοχετεύονταν στην αγορά χύμα σε νωπή μορφή κατά την περίοδο της συγκομιδής. Όταν ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στη Γεωπονία το 2017, αποφάσισα να επενδύσω στο μπράντινγκ και την τυποποίηση της οικογενειακής παραγωγής’, θα πει οκ Γαρόφαλλος. Το MARMARO έχει φρουτώδες 4.2, πικρό 4, πικάντικο 4.5  με αρώματα από τομάτα, πιπέρι και γρασίδι και έχει αποσπάσει βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς όπως ο ATHENA, ο διαγωνισμός του Λονδίνου, καθώς και του Βερολίνου.

Το προϊόν διοχετεύεται στην αγορά ως τώρα μόνο σε τυποποιημένη μορφή. ‘Πέρυσι τυποποιήσαμε 5 τόνους ελαιόλαδου και φέτος δοκιμάζουμε να κάνουμε ένα μεγαλύτερο άνοιγμα με 9 τόνους που επιδιώκουμε να διοχετεύσουμε στην εγχώρια αγορά αλλά και σε αγορές του εξωτερικού, που αυτή τη στιγμή αποτελεί το 30% των πωλήσεων’, θα πει ο κ. Γαρόφαλλος. Το MARMARO πρίμιουμ με τιμή γύρω στα 20 ευρώ ανά μισό λίτρο βρίσκεται σε ράφια σε τουριστικά καταστήματα και κάποια ντελικατέσεν στην εγχώρια αγορά. ‘Όσον αφορά στις εξαγωγές, συνεργαζόμαστε με χονδρέμπορους για Ευρωπαϊκές αγορές καθώς και με εισαγωγείς τροφίμων σε τρίτες χώρες, όπως την Ταιβάν, Κορέα, Ντουμπάι’, καταλήγει ο κ. Γαρόφαλλος.

PHILOTIMO

Το PHILOTIMO αποτελεί ένα αποκλειστικά εξαγωγικό μπραντ ελαιόλαδου που παράγεται από ελαιώνες στην περιοχή του Ναυπλίου. Η Αναστασία Ραΐση, με σπουδές στα ναυτιλιακά, η οποία έχει μόνιμη έδρα στην Αγγλία, δραστηριοποιείται στην εμφιάλωση και στην προώθηση της οικογενειακής παραγωγής στην Αγγλία, αλλά και στη Γερμανία, στον Καναδά και στην Αμερική από το 2016. Το PHILOTIMO, που προέρχεται από την ποικιλία Κορωνέικη, έχει συνολική παραγωγή γύρω στους 9 τόνους και περιλαμβάνει, εκτός από εξαιρετικά παρθένο, κωδικούς βιολογικού και αγουρέλαιου, που προστέθηκαν στη γκάμα των προϊόντων κατόπιν ενδιαφέροντος και ζήτησης από τους πελάτες της επιχείρησης.

Σήμερα, το εξαιρετικό παρθένο PHILOTIMO βρίσκεται στο ράφι με προτεινόμενη τιμή γύρω στα 15 ευρώ ανά μισό λίτρο, ενώ, όσον αφορά στο αγουρέλαιο και το βιολογικό, η τιμή της ίδιας συσκευασίας ανέρχεται σε περίπου 20 ευρώ. Πλέον, η εταιρεία διαθέτει πάνω από 40 κωδικούς προϊόντων της Ελληνικής γης που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ελιά, μέλι και αρωματικά βότανα τα οποία βρίσκονται στα ράφια ντελικατέσεν σε όλη την Αγγλία, σε ένα σύνολο περίπου 50 σημείων λιανικής. ‘Χρειάστηκε να εκπαιδεύσουμε τους πελάτες μας οι οποίοι θεωρούσαν ότι ελαιόλαδο παράγουν μόνο οι Ιταλοί και οι Ισπανοί και δεν γνώριζαν ότι η Ελλάδα έχει σημαντική παράδοση στο προϊόν. Επιπλέον, χρειάζεται συνεχής εκπαίδευση για να γνωρίσουν άλλα Ελληνικά προϊόντα, όπως η ρίγανη και τα αρωματικά, αλλά και ενημέρωση για τον τρόπο χρήσης τους στην κουζίνα’, θα πει η κ. Ραΐση.

grelia

Το εξαιρετικό παρθένο grelia, που βρίσκεται στην αγορά από το 2016, προέρχεται από ελαιώνες στο Αρκαλοχώρι του Νομού Ηρακλείου, από δέντρα κυρίως Κορωνέικης, αλλά και Τσουνάτης. Εδώ και δύο χρόνια, το μπραντ διαθέτει κωδικό αγουρέλαιου ως απάντηση στη ζήτηση της αγοράς για πρίμιουμ προϊόν. ‘Επειδή ξεκινούσαμε ούτως ή άλλως τη συγκομιδή από τις αρχές Οκτώβρη, ένα μέρος του ελαιόλαδου ήταν αγουρέλαιο το οποίο διοχετεύαμε στην αγορά ως έξτρα. Είδαμε, ωστόσο, ότι η αγορά ζητά πρίμιουμ αγουρέλαιο και γι’ αυτό μπήκαμε στη διαδικασία να το εμφιαλώσουμε ξεχωριστά’, θα πει ο Αντώνης Μηλιαράκης, ιδιοκτήτης της επιχείρησης που, εκτός από ελαιόλαδο, διαθέτει βρώσιμη ελιά, πάστα ελιάς, μέλι, αρωματικά και σαπούνι με βάση το ελαιόλαδο.

Ο κ. Μηλιαράκης, που είναι κατ’  εκπαίδευση ηλεκτρολόγος μηχανικός και διατηρεί παράλληλα δραστηριότητα στο χώρο του digital marketing, με την εταιρεία Brandery.io ανέπτυξε με προσωπική εργασία το δίκτυο πώλησης που γίνεται απευθείας μες από το κανάλι των ντελικατέσεν με περίπου 50 σημεία παρουσίας σε 15 χώρες της Ευρώπης, χωρίς τη μεσολάβηση χονδρεμπόρου. ‘Σκεφτόμαστε του χρόνου να κάνουμε επιτόπου ταξίδια στον χώρο των πελατών μας για να τους εκπαιδεύσουμε πάνω στο ελαιόλαδο γιατί η χρήση του ελαιόλαδου είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό άγνωστη στο Ευρωπαϊκό κοινό’, θα πει ο κ. Μηλιαράκης.

Η επιχείρηση, που αξιοποιεί την οικογενειακή παραγωγή ελαιόλαδου, η οποία ανέρχεται σε 30 τόνους, διακινεί, παράλληλα, άλλους 70 τόνους προϊόντος που αγοράζει από συνεργαζόμενους παραγωγούς στο Ηράκλειο και τη Σητεία, με τους τελευταίους να προμηθεύουν την grelia με ΠΟΠ Σητείας. Στα σχέδια της επιχείρησης, που διαθέτει το δικό της τυποποιητήριο, είναι η επένδυση σε ελαιοτριβείο με το οποίο η εταιρεία θα αποκτήσει πλήρως καθετοποιημένη μορφή: ‘η δημιουργία του ελαιοτριβείου μας ενδιαφέρει πολύ διότι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι η δουλειά που γίνεται στο στάδιο της ελαιοποίησης και η επένδυση είναι στα άμεσα σχέδιά μας στα επόμενα δύο-τρία χρόνια’, καταλήγει ο κ. Μηλιαράκης.

Σχετικά Άρθρα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

Follow us on Social Media facebookFollow us on Social Media facebook

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

Follow us on Social Media facebookFollow us on Social Media facebook

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

Follow us on Social Media facebookFollow us on Social Media facebook

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

Follow us on Social Media facebookFollow us on Social Media facebook

Διαβάστε επίσης

ΕΛΑΙΩΝΑΣ

Η βιολογική γεωργία εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για την καταπολέμηση του δάκου, όπως ο χαλκός, η καολίνη και η πρόπολη, με στόχο τη μείωση των...

REPORTS

Σε μια αντισυμβατική τοποθεσία ελαιοκαλλιέργειας, ο ιδρυτής της Oasis Olives αντιμετωπίζει ένα εξαιρετικό σύνολο προκλήσεων με το πρόβλημα των μειωμένων ωρών ψύχους να καραδοκεί...

REPORTS

Η παραγωγή της ελιάς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την λίπανσή της. Επίσης και η ποιότητα της παραγωγής εξαρτάται σημαντικά από την λίπανσή της...

REPORTS

Η ενσωμάτωση φύλλων ελιάς στη διαδικασία παραγωγής μπορούν να αυξήσουν τη συγκέντρωση και τη διάρκεια ζωής του έξτρα παρθένου ελαιολάδου, όπως υποστηρίζουν Ιταλοί επιστήμονες.