Συνοπτικά, εφεξής ισχύουν οι γενικές αρχές επιλεξιμότητας δαπανών, ενώ σε περίπτωση που το κόστος για τις διοικητικές δαπάνες είναι μικρότερο του 2% επί του συνολικού εγκεκριμένου επιχειρησιακού ταμείου, η Ο.Ε.Φ. μπορεί, στο πλαίσιο των ανωτέρω τροποποιήσεων να αναπροσαρμόσει την κατανομή του προϋπολογισμού της, υπολογίζοντας τις διοικητικές δαπάνες συνολικά σε ποσοστό έως 2% επί του εγκεκριμένου προϋπολογισμού
Η σχετική αίτηση τροποποίησης θα εξετάζεται από υπαλλήλους του Τμήματος Ελαίας, Ελαιολάδου και Επιτραπέζιας Ελιάς της Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων, και ο Προϊστάμενος του Τμήματος αυτού εισηγείται σχέδιο απόφασης έγκρισης ή απόρριψης της αιτηθείσας τροποποίησης με τελικό διατάκτη τον αρμόδιο Γενικό Διευθυντή Τροφίμων, εντός δύο μηνών από την παραλαβή της αίτησης. Για το λόγο αυτό οι αιτήσεις τροποποίησης κατατίθενται το αργότερο δύο μήνες πριν την υποβολή προς έγκριση σχεδίων σύμβασης στις ΔΑΟΚ.
Επίσης, μέχρι να τεθεί σε πλήρη λειτουργία η ψηφιακή εφαρμογή του ΟΠΕΚΕΠΕ οι διαδικασίες τροποποιούνται ως εξής:
α) Το αίτημα προκαταβολής υποβάλλεται εμπρόθεσμα και πλήρες σε έντυπο φάκελο στον ΟΠΕΚΕΠΕ με τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στην παρούσα απόφαση και στη σχετική εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Ο έλεγχος και η έγκριση της πληρωμής γίνεται επί του εντύπου φακέλου εκτός πληροφοριακού συστήματος.
β) Τα αίτημα εκκαθαριστικής πληρωμής υποβάλλεται εμπρόθεσμα και πλήρες σε έντυπο φάκελο στην αρμόδια ΔΑΟΚ. Όποια άλλα σχετικά δικαιολογητικά προβλέπονται από την παρούσα απόφαση και την εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ υποβάλλονται ψηφιακά προ ή μετά του αιτήματος, υποβάλλονται επίσης σε έντυπη μορφή στην αρμόδια ΔΑΟΚ. Η αρμόδια ΔΑΟΚ ελέγχει τα έντυπα δικαιολογητικά και εκδίδει τα απαιτούμενα έγγραφα (Υποδείγματα ΙΧ, Χ και ΧΙ). Εκδίδει τις απαιτούμενες καταστάσεις βάσει των συνημμένων υποδειγμάτων της παρούσας απόφασης (Υπόδειγμα XV) και της σχετικής εγκυκλίου του ΟΠΕΚΕΠΕ (Υποδείγματα 7 και 8) τις οποίες αποστέλλει στον ΟΠΕΚΕΠΕ και σε ψηφιακό αντίγραφο σε μορφή λογιστικών φύλλων excel. Ο έλεγχος και η έγκριση της πληρωμής της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής της ΔΑΟΚ γίνεται επί του εντύπου φακέλου εκτός πληροφοριακού συστήματος και τα ανωτέρω υποδείγματα εκδίδονται έως 30 Ιουνίου του έτους Ν+1, και αντίστοιχα της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής έως 31 Ιουλίου του έτους Ν+1. Ο φάκελος πληρωμής υποβάλλεται σε έντυπη μορφή στον ΟΠΕΚΕΠΕ το αργότερο έως τις 10 Αυγούστου τους έτους Ν+1 όπως καθορίζεται στην εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ, με τα δικαιολογητικά της ΔΑΟΚ έντυπα πρωτότυπα αρμοδίως υπογεγραμμένα και σφραγισμένα. Ο έλεγχος πληρότητας και κανονικότητας του ΟΠΕΚΕΠΕ διενεργείται εμπρόθεσμα επί του εντύπου φακέλου και τα δικαιολογητικά του ΟΠΕΚΕΠΕ εκδίδονται εκτός πληροφοριακού συστήματος και επισυνάπτονται στο φάκελο πληρωμής.»
Ολόκληρη η σχετική απόφαση είναι διαθέσιμη εδώ
