Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ο Iταλός καταναλωτής μαθαίνει να πληρώνει ακριβότερα το καλό ελαιόλαδο

Μία προσωρινή στροφή στις καταναλωτικές τάσεις του ιταλικού κοινού λόγω των υψηλών τιμών για το ελαιόλαδο στο ράφι ανιχνεύει το ερευνητικό ινστιτούτο Piepoli. Βέβαια, οι έρευνες αυτές έρχονται σε αντίθεση με τα πραγματικά στοιχεία πωλήσεων.

Σύμφωνα με δημοσιεύσεις σε οικονομικές ιστοσελίδες  της γειτονικής χώρας, το 47% των καταναλωτών ισχυρίζεται πως περιόρισε κατά 30% τις αγορές ελαιολάδου. Ένα μικρότερο ποσοστό, περίπου στο 12%, λέει ότι περιόρισε τις αγορές κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 50%.

Αν και το δείγμα της έρευνας όσο και η τοπογραφία της διαδικασίας δεν αποσαφηνίζονται από τα όσα γράφονται στον ηλεκτρονικό ιταλικό τύπο, κάτι που έχει μεγάλη σημασία (με δεδομένο ότι ο ιταλικός βορράς έχει μεγαλύτερη οικονομική άνεση από το νότο), ωστόσο η ραγδαία αυτή διάθεση για μικρότερες καταναλώσεις ελαιολάδου πρέπει να προβληματίσει. Όμως δείχνει και την διάθεση των καταναλωτών να πιέσουν για μείωση τιμής σε ένα προϊόν που είναι πολιτιστικά πρώτης ανάγκης.

Άλλωστε, τα αποτελέσματα της έρευνας του Piepoli δείχνουν πως οι Ιταλοί δεν στρέφονται σε σπορέλαια για το μαγείρεμα, οπότε μπορούν να πληρώσουν μακροχρόνια ένα premium τιμής για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.

Προς απόδειξη του ανωτέρου ισχυρισμού, τα πραγματικά δεδομένα που καταγράφει η Nielsen, κορυφαία εταιρεία στο χώρο της στατιστικής ανάλυσης, μιλούν για μία πολύ πιο ήπια μείωση των λιανικών πωλήσεων που υπολογίζεται στο 9,5% για το 2023 και στο 7,8% για τους πρώτους δύο μήνες του 2024.

Τα ευρήματα αποκαλύπτουν πως ο μέσος καταναλωτής εξοικειώνεται σταδιακά με τις υψηλότερες τιμές στο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο -αν και οι τόσο υψηλές τιμές δεν φαίνονται μακροχρόνια βιώσιμες- ενώ ακόμη και αν επιστρέψουν οι καλές σοδειές, οι τιμές παραγωγού δύσκολα θα υποχωρήσουν στα 3 ευρώ που επικρατούσαν προ τριετίας.

Περισσότερα στοιχεία για την έρευνα μπορείτε να βρείτε εδώ

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Κεφαλαιώδες ζήτημα που απαιτεί την άμεση και συντονισμένη δράση Πολιτείας, Θεσμικών φορέων και Παραγωγών Ελαιολάδου αποτελεί η προσαρμογή της ελληνικής ελαιοκομίας στα δεδομένα που...

REPORTS

Όλο και πιο δύσκολη φαίνεται η κατάσταση της αγοράς στη γειτονική Ιταλία, η οποία πέρα από τις πολύ κακές προβλέψεις για την επόμενη σοδειά...

REPORTS

Μπορεί με βάση τις εκτιμήσεις του USDA, ιταλικών ΜΜΕ αλλά και ενός σεβαστού αριθμού γεωπόνων, να αποκλείεται ο διπλασιασμός της ισπανικής παραγωγής μέσα σε...

REPORTS

Οι εξαγωγές ελιών και ελαιολάδου από την ΕΕ αυξήθηκαν σε αξία κατά 51% το πρώτο τρίμηνο του 2024, φτάνοντας τα 1.827 εκατομμύρια ευρώ, όπως...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Σε μια αντισυμβατική τοποθεσία ελαιοκαλλιέργειας, ο ιδρυτής της Oasis Olives αντιμετωπίζει ένα εξαιρετικό σύνολο προκλήσεων με το πρόβλημα των μειωμένων ωρών ψύχους να καραδοκεί...

REPORTS

Η παραγωγή της ελιάς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την λίπανσή της. Επίσης και η ποιότητα της παραγωγής εξαρτάται σημαντικά από την λίπανσή της...

REPORTS

Με την παραδοχή ότι το καλύτερο ανάμεσα στα πιο εκλεκτά ελαιόλαδα του κόσμου παραμένει απροσδιόριστο και ίσως να εκφράζει τα βάθη των προσωπικών προτιμήσεων...

ΕΛΑΙΩΝΑΣ

Η λίστα των εγκεκριμένων εντομοκτόνων και ακαρεοκτόνων περιλαμβάνει δραστικές ουσίες που προορίζονται για την προστασία της ελιάς από παράγοντες όπως ο δάκος, και υπόκειται...