Σύμφωνα με δημοσιεύσεις σε οικονομικές ιστοσελίδες της γειτονικής χώρας, το 47% των καταναλωτών ισχυρίζεται πως περιόρισε κατά 30% τις αγορές ελαιολάδου. Ένα μικρότερο ποσοστό, περίπου στο 12%, λέει ότι περιόρισε τις αγορές κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 50%.
Αν και το δείγμα της έρευνας όσο και η τοπογραφία της διαδικασίας δεν αποσαφηνίζονται από τα όσα γράφονται στον ηλεκτρονικό ιταλικό τύπο, κάτι που έχει μεγάλη σημασία (με δεδομένο ότι ο ιταλικός βορράς έχει μεγαλύτερη οικονομική άνεση από το νότο), ωστόσο η ραγδαία αυτή διάθεση για μικρότερες καταναλώσεις ελαιολάδου πρέπει να προβληματίσει. Όμως δείχνει και την διάθεση των καταναλωτών να πιέσουν για μείωση τιμής σε ένα προϊόν που είναι πολιτιστικά πρώτης ανάγκης.
Άλλωστε, τα αποτελέσματα της έρευνας του Piepoli δείχνουν πως οι Ιταλοί δεν στρέφονται σε σπορέλαια για το μαγείρεμα, οπότε μπορούν να πληρώσουν μακροχρόνια ένα premium τιμής για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.
Προς απόδειξη του ανωτέρου ισχυρισμού, τα πραγματικά δεδομένα που καταγράφει η Nielsen, κορυφαία εταιρεία στο χώρο της στατιστικής ανάλυσης, μιλούν για μία πολύ πιο ήπια μείωση των λιανικών πωλήσεων που υπολογίζεται στο 9,5% για το 2023 και στο 7,8% για τους πρώτους δύο μήνες του 2024.
Τα ευρήματα αποκαλύπτουν πως ο μέσος καταναλωτής εξοικειώνεται σταδιακά με τις υψηλότερες τιμές στο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο -αν και οι τόσο υψηλές τιμές δεν φαίνονται μακροχρόνια βιώσιμες- ενώ ακόμη και αν επιστρέψουν οι καλές σοδειές, οι τιμές παραγωγού δύσκολα θα υποχωρήσουν στα 3 ευρώ που επικρατούσαν προ τριετίας.
Περισσότερα στοιχεία για την έρευνα μπορείτε να βρείτε εδώ