Το ελαιόλαδο από τα 700 περίπου δέντρα του Μάρκου Kelly στη Μεσαρά πληρωνόταν ανέκαθεν κατά τι παραπάνω από τον µέσο όρο της αγοράς στο ελαιοτριβείο. Άλλωστε ο παππούς του 35χρονου νεοεισερχόµενου επιχειρηµατία είχε ρίξει πολλή δουλειά στους ελαιώνες του τις προηγούµενες δεκαετίες.
Έχοντας όµως σπουδάσει και ζήσει τα τελευταία 10 χρόνια στο Λονδίνο ο συνοµιλητής µας συνειδητοποίησε αυτό που λίγο έως πολύ κάθε Έλληνας που κινείται στις µεγαλουπόλεις της Εσπερίας και συναναστρέφεται τους κατοίκους τους βλέπει: Το ελληνικό ελαιόλαδο δεν έχει συστηθεί ακόµα στον µέσο Ευρωπαίο.
«Πάντα ήθελα να ασχοληθώ µε το ελαιόλαδο. Όταν όµως ξεκίνησα να καταλαβαίνω τι γίνεται πάνω κάτω στην ελληνική αγορά, το χύµα άρχισε να µε ενοχλεί». Κάπως έτσι, ο Μάρκος Kelly, τα έβαλε κάτω, έκανε την προετοιµασία του και µόλις φέτος κυκλοφόρησε στην αγορά µε την υπογραφή του το ελαιόλαδο E.thos σε συσκευασία των 500 ml. Η τιµή αυτού, 18 ευρώ το λίτρο ή 17 λίρες στην αγορά του Ηνωµένου Βασιλείου, η οποία αποτέλεσε τον αρχικό στόχο της επιχείρησης.
Όσο εντυπωσιακή κι αν ακούγεται πάντως αυτή η τιµή, το κέρδος που µένει µετά την τυποποίηση κυµαίνεται γύρω στα 5 µε 10 ευρώ το κιλό, ανάλογα µε τη χρονιά, µε την αρχική επένδυση που φυσικά εξακολουθεί να βρίσκεται υπό ανάπτυξη, να προσεγγίζει τις 60.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση πάντως «Η υπεραξία που συνεπάγεται η τυποποίηση, δεν µπορεί να παραχθεί αλλιώς στο ελαιόλαδο» θα πει ο ίδιος.
Στις αποδοτικές εισροές και τη συνέπεια στο κτήμα παίζεται η αξία της παραγωγής
Ένας επιχειρηµατίας ελαιοκαλλιεργητής στην Ελλάδα καλώς ή κακώς δεν έχει να περιµένει πολλά από το εθνικό πρόγραµµα δακοπροστασίας. Άλλωστε από την ποιότητα του τελικού προϊόντος κρίνεται και πληρώνεται αυτός και όχι η ελαϊκή, όπως πολλοί αρέσκονται να την χαρακτηρίζουν, εθνική πολιτική.
Με αυτό το πνεύµα, ο Μάρκος Kelly, έχοντας από τα παιδικά του χρόνια απορροφήσει πολλά ερεθίσµατα από το µεράκι του παππού του για τον ελαιώνα αποφάσισε να κάνει το επόµενο βήµα. «Φαίνεται πως τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες παραγωγοί δεν ασχολούνται µε τα δέντρα τους όσο παλιά και είναι λογικό αφού τα προβλήµατα είναι αποθαρρυντικά. ∆εν µπορούµε όµως να περιµένουµε τα πάντα από τις δακοκτονίες ή τις διαθέσεις του εµπορίου. Θα πρέπει να ασχολούµαστε οι ίδιοι, να κάνουµε τις παρεµβάσεις που πρέπει, όταν πρέπει αλλά και να αναλάβουµε προσωπικά την αναβάθµιση της παραγωγής µέσω της τυποποίησης, αντί να την υποβαθµίζουµε µε το χύµα» αναφέρει.
Κατά την επικοινωνία της Agrenda µε τον φιλόδοξο παραγωγό, τον πετύχαµε στον ελαιώνα, όπου ολοκλήρωνε τη φετινή συγκοµιδή, την οποία υπολογίζει περί τους 6 τόνους. Το ελαιόλαδο όµως δεν είναι το µόνο προϊόν της νεοσύστατης «e.thos». Σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης, η εταιρεία διαθέτει στην αγορά και συσκευασµένο µέλι από µελίσσια που ανεβοκατεβαίνουν τα Αστερούσια Όρη.
Τα προϊόντα διατίθενται σε delicatessen της Ελλάδας, της Αγγλίας και των Σκανδιναβικών χωρών. Η Ιαπωνία προορίζεται να γίνει η επόµενη αγορά που θα ξεκλειδώσει για τα προϊόντα που παράγει και εµπορεύεται ο Μάρκος Kelly, µαζί µε αυτήν των ΗΠΑ. «Οι αγορές του εξωτερικού είναι µεγάλες, υπάρχει µερίδιο για τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα και είναι δικό µας στοίχηµα να τα αναδείξουµε, συνεργατικά» είναι πεπεισµένος ο ίδιος. Μάλιστα εν καιρώ ετοιµάζεται να διευρύνει το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο µε πάστες ελιάς, βότανα και άλλα τρόφιµα που ανταποκρίνονται στην κουλτούρα και το αριστοτελικό έθος της ελληνικής γης.