του Γιώργου Λαμπίρη
Ταυτόχρονα εξετάζει το ενδεχόμενο να ενισχύσει τις απευθείας συνεργασίες με συνεταιρισμούς στο μέλλον, καθώς επί του παρόντος προμηθεύεται κατά κύριο λόγο τα προϊόντα της από συνεργάτες της. «Η έναρξη συνεργασίας απευθείας με τους παραγωγούς εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης επιδίωξής μας να επιτύχουμε τα ποιοτικά κριτήρια που μας ζητούν οι πελάτες μας. Θεωρούμε καλό να ενημερώνουμε και τους αγρότες επομένως για τα κριτήρια αυτά, καθώς όσο πιο άμεση είναι η επαφή με τους παραγωγούς, τόσο πιο άμεση μπορεί να είναι η παρέμβαση από πλευράς μας σε θέματα ποιότητας. Είναι γεγονός πλέον ότι ο καταναλωτής για να μπορεί να πληρώνει την υπεραξία που προκύπτει στο λάδι, ζητάει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, κάτι που συχνά δυσκολευόμαστε να πετύχουμε.
Βρισκόμαστε συχνά αντιμέτωποι με την απόρριψη σεβαστών ποσοτήτων πρώτης ύλης, δεδομένου ότι υπάρχουν περιπτώσεις που δεν πληρούν τα ποιοτικά κριτήρια που έχουμε θέσει», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της Gaea. Η συγκεκριμένη κίνηση έχει ξεκινήσει ήδη να υλοποιείται σε συνεργασία με τους παραγωγούς του Αγρινίου, περιοχή στην οποία βρίσκονται οι παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρείας, αλλά και μεμονωμένα στην Πελοπόννησο.
Στόχος η ταχεία έκθλιψη της ελιάς όταν συλλέγεται από το δέντρο
Να σημειωθεί ότι η επιχείρηση δεν διαθέτει στρατηγικά δικό της ελαιοτριβείο, αλλά συνεργάζεται με ελαιοτριβεία στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Ο λόγος που έχει επιλέξει να κινείται κατ’ αυτόν τον τρόπο, είναι σύμφωνα με τον κύριο Brinkmann, καθαρά ποιοτικού χαρακτήρα. «Θέλουμε να γίνεται η έκθλιψη της ελιάς όσο το δυνατόν συντομότερα μετά τη συγκομιδή του καρπού από το δέντρο».
O ίδιος επισημαίνει ότι υπάρχουν αγορές όπως οι σκανδιναβικές χώρες, που υπολογίζουν ιδιαιτέρως θέματα βιωσιμότητας και ζητούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά από τα προϊόντα που εισάγουν. «Μεγάλο ζήτημα αποτελεί η χρήση των φυτοφαρμάκων, κάτι στο οποίο καλούμαστε όλοι να βρούμε λύσεις».
Το 85% του τζίρου από τις διεθνείς πωλήσεις
H εταιρεία αποκομίζει το 85% του κύκλου εργασιών της από τις εξαγωγές. «Στη διάρκεια του 2020 παρουσιάσαμε αρκετά σημαντική ανάπτυξη σε αγορές όπως η Γερμανία, η Μεγάλη Βρετανία, η Νορβηγία», σημειώνει ο κύριος Brinkmann. «Αντιμετωπίσαμε ωστόσο πιέσεις στην Ελλάδα, δεδομένου ότι μεγάλος πελάτης μας είναι τα αεροδρόμια. Έτσι, παρά το γεγονός ότι υπήρξε αυξημένη ζήτηση από τα σούπερ μάρκετ, δεν καταφέραμε να εξισορροπήσουμε τη συγκεκριμένη απώλεια από την λιανική των αεροδρομίων».
Αύξησε τζίρο κατά 2 εκατ. ευρώ
Στον τομέα των επενδύσεων η επιχείρηση ολοκλήρωσε στη διάρκεια του περασμένου καλοκαιριού, προγραμματισμένες ενέργειες αναβάθμισης στο εργοστάσιό της, ύψους 700 χιλ. ευρώ. Στο πρόγραμμα είναι επίσης η υλοποίηση επενδύσεων και σε μηχανολογικό εξοπλισμό, σε χώρους αποθήκευσης και δεξαμενές που θα προσφέρουν μεγαλύτερη χωρητικότητα για το λάδι που παράγεται. Το ύψος των συγκεκριμένων επενδύσεων θα ανέλθει σε περίπου 1 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων αποθήκες και δεξαμενές θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου και ο μηχανολογικός εξοπλισμός εντός του δευτέρου εξαμήνου του 2021. Στόχος για την εταιρεία μέσα από τις συγκεκριμένες κινήσεις είναι να προετοιμάσει το έδαφος για τη μελλοντική της ανάπτυξη. Σε ό,τι αφορά την πορεία του 2020 η Gaea κατέγραψε αυξημένο τζίρο σε σύγκριση με το 2019, ανάπτυξη που προήλθε από τις διεθνείς πωλήσεις που πραγματοποίησε.
H Gaea σε αριθμούς
Κύκλος εργασιών
2019: 16 εκατ. ευρώ
2018: 14 εκατ. ευρώ
Eξαγωγές: 85% του τζίρου
Κύριες αγορές δραστηριοποίησης εκτός Ελλάδας
- Γερμανία
- Νορβηγία
- Μεγάλη Βρετανία