Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ταυτότητα ουσίας, η Bob Studio ξεδιπλώνει τα μυστικά της δημιουργίας μιας φιάλης ελαιολάδου

Την τέχνη που απαιτεί η κατάκτηση της οπτικής εμπειρίας και το νόημα που αντανακλά η επωνυμια μιας φιάλης ελαιολάδου αναλύουν τα μέλη της ομάδας bob studio ξεδιπλώνοντας λίγα από τα μυστικά της δημιουργίας τους.

Τις πιθανότητες που έχει ένα ελαιόλαδο να μπει στο τραπέζι του καταναλωτή διαμορφώνει πρώτα η όψη της φιάλης και μετά η ποιότητα του προϊόντος. Αφού η φιάλη μαγνητίσει το βλέμμα και ξεχωρίσει και η τιμή κριθεί δίκαιη, θα δοθεί η ευκαιρία στο ίδιο το ελαιόλαδο να ικανοποιήσει και τις γευστικές απαιτήσεις του αγοραστή. Το The Τop 50 by Ελαίας Καρπός συνομίλησε με τους ιδρυτές του Bob Studio, Ανδρέα Θάνου και Άρη Τσούτσα, και την project manager Αναστασία Λουρή, για τους βασικούς στόχους που θέτουν στο σχεδιασμό, τάσεις στο branding ελαιολάδου, καθώς και για επιλεγμένες  φιάλες που έχουν σχεδιάσει.

Κατεβάστε και ξεφυλλίστε σε υψηλή ανάλυση το TOP 50 του Ελαίας Καρπός

 

Αποτυπώνοντας την ουσία του παραγωγού

Μέσα στα λίγα δευτερόλεπτα που έχουν να αιχμαλωτίσουν την προσοχή του καταναλωτή που στέκεται απέναντι στο ράφι, η ομάδα της Bob Studio εξηγεί ότι πάνω απ’ όλα στόχος τους είναι να επικοινωνήσουν την ουσία του κάθε  παραγωγού. Η αισθητική αρτιότητα περνά σε δεύτερη μοίρα ενώ κύριο μέλημα είναι να βγει ένα προϊόν που θα είναι ξεχωριστό από τα υπόλοιπα και θα αναδείξει το μεράκι του δημιουργού. Σημείο εκκίνησης για τη μελέτη που θα αναδείξει τα συστατικά του brand είναι συχνά το όνομα που είτε είναι δοσμένο, είτε δίνεται από τη Bob Studio. «Δεν είναι σημαντικό να βγει ένα προϊόν που είναι καταρχάς πολύ εντυπωσιακό. Αυτό που προσπαθούμε είναι να δημιουργήσουμε κάτι στη  βάση αυτού που ήθελε ο πελάτης, αυτού που είναι ο πελάτης. Γιατί είναι πολύ σημαντικό το αποτέλεσμα τελικά να είναι μέρος του χαρακτήρα του ίδιου του παραγωγού. Να βλέπεις δηλαδή τη συσκευασία και να βλέπεις πίσω της τον άνθρωπο που παράγει το ελαιόλαδο», θα πει η Αναστασία Λουρή.

Καινοτομίες στα υλικά και στην αισθητική

Η τάση που ξεκίνησε με το ελαιόλαδο «λ/lambda» που με την υπερπολυτελή του συσκευασία και την ακριβή τιμή  εισήγαγε το ελαιόλαδο ως είδος πολυτελείας στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, εξακολουθεί να υπάρχει δίπλα όμως σε άλλες τάσεις. Στο μέλλον, σύμφωνα με τον Ανδρέα,  θα έρθουν στο προσκήνιο θέματα βιωσιμότητας όπως για παράδειγμα η ανάγκη μείωσης του βάρους και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της συσκευασίας. «Ήδη έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο εξωτερικό περιέκτες τύπου ασκού με κάνουλα ενώ θεωρώ ότι θα χρησιμοποιείται περισσότερο πλαστικό το οποίο μπορεί να ξεπεράσει και το γυαλί στην ευκολία ανακύκλωσης», και συμπληρώνει «ακόμη μπορεί να μην μας ζητείται να σχεδιάσουμε με γνώμονα τη βιωσιμότητα αλλά από την πλευρά μας προσπαθούμε να λαμβάνουμε υπ’ όψιν και αυτή την παράμετρο».  Εκτός από τα υλικά, καινοτομίες προκύπτουν και σε επίπεδο αισθητικής. Έτσι πρόσφατα δημιουργήθηκε μια συσκευασία μέσα σε έναν περιέκτη από απλό πλαστικό σε σχήμα  μπιμπερό. «Η ετικέτα Graza έβαλε ένα  premium προϊόν σε μια πιο οικονομική συσκευασία pop αισθητικής η οποία κυκλοφορεί προς το παρόν στην Αμερική είναι μια από τις ενδιαφέρουσες προτάσεις», θα πει ο Ανδρέας.

Eléia η μινιμαλιστική προσέγγιση

Το όνομα που έδωσε η Bob Studio στο EVOO που παράγει ο Αλέξανδρος Σπηλιάδης βασίζεται σε λογοπαίγνιο ανάμεσα στον τόπο καταγωγής του ελαιόλαδου, που είναι τα Λεχαινά Ηλείας, και στην λέξη «ελαιόλαδο». Η βαμμένη φιάλη καθώς και το σχήμα του που στενεύει προς τη βάση παραπέμπει στο δέντρο. «Όταν επισκεφθήκαμε τους ελαιώνες είδαμε ότι τα δέντρα ήταν βαμμένα από τη μέση και κάτω λευκά για προστασία από ασθένειες και χρησιμοποιήσαμε το στοιχείο αυτό ως εύρημα στο σχεδιασμό. Η γραμμή αυτή ενσωματώθηκε σε όλα τα υλικά επικοινωνίας και συσκευασίας όπως για παράδειγμα τα τενεκεδένια δοχεία που ήταν μέχρι τη μέση λευκά αλλά και οι επαγγελματικές κάρτες του παραγωγού. Η μινιμαλιστική προσέγγιση του μπουκαλιού ταιριάζει και στην αισθητική του παραγωγού και δένει έτσι την εταιρική ταυτότητα με το χαρακτήρα του ανθρώπου που παράγει το προϊόν», σχολιάζει ο Ανδρέας Θάνου. Σε συνέχεια του σχεδιασμού της φιάλης από τη Bob Studio δύο καλλιτέχνες στη Ν. Υόρκη, ο Bast και Paul Insect, ζωγράφισαν τη λευκή βάση του μπουκαλιού για μια σειρά συλλεκτικών φιαλών που κυκλοφόρησαν με περιορισμένο αριθμό φιαλών.

Μelies με τη δύναμη της μυθολογίας

Oι Μελιές που έδωσαν το όνομα της ετικέτας είναι νύμφες της αρχαιότητας που παρουσιάζονται ως προστατευτικές δυνάμεις των δέντρων και της φύσης. Σύμφωνα με τον Ησίοδο στη Θεογονία, οι Μελιές γεννήθηκαν από το αίμα που έσταξε στη Γη όταν ο Ουρανός ακρωτηριάστηκε από τον Κρόνο και πιστευόταν  ότι προστάτευαν τους ανθρώπους και τις καλλιέργειές τους. Στην ετικέτα που παράγεται επίσης από τον Αλέξανδρο Σπηλιάδη απεικονίζεται ο χορός των νυμφών. Το Melies που είναι πιο προσιτό οικονομικά από το Eleia δημιουργήθηκε με το σκεπτικό να καλύψει όλο το φάσμα της ζήτησης. Γι’ αυτόν το λόγο επιλέχθηκε μια απλή φιάλη τύπου Marasca που δίνει μια πολύ πιο οικονομική λύση, η οποία φέρει μια πιο ιδιαίτερη ετικέτα από ό,τι συναντά κανείς συνήθως στα ελαιόλαδα. «Το κοπτικό ακολουθεί το σχέδιο της δαντέλας και το σχήμα που είχαμε δώσει στο ζωγραφιστό.  Έτσι προσπαθήσαμε και μάλλον καταφέραμε κρατώντας το παραδοσιακό μας μπουκάλι να το εκσυγχρονίσουμε και να το κάνουμε λίγο πιο φρέσκο σαν προσέγγιση», θα πει ο Άρης.

LIA η αίσθηση του κεραμεικού αμφορέα

Το βασικό στοιχείο στο επίκεντρο του concept είναι ο κύκλος που εμπεριέχει ένα ρόμβο και απεικονίζει μια μυλόπετρα από παραδοσιακό λιοτρίβι που υπάρχει μες το χωράφι της Χριστίνας Στριμπάκου, της παραγωγού του ελαιoλάδου. Αυτό το βασικό σχήμα ήταν η έμπνευση για να δημιουργηθούν διάφορα γεωμετρικά μοτίβα. Το σχήμα του μπουκαλιού παραπέμπει στην αισθητική ενός κεραμεικού αμφορέα και η φιάλη βάφτηκε λευκή για να προσομοιάζει σε κεραμεικό. «Το Eleia και μετά το LIA ήταν από τις πρώτες βαφτές φιάλες που δημιούργησαν μια τάση για τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνικής. Μάλιστα τα επόμενα χρόνια μετά την κυκλοφορία των πρώτων βαφτών μπουκαλιών οι παραγωγοί και οι τυπογράφοι άρχισαν να εξελίσσουν τα μηχανήματά τους και να μπορούν να αναλάβουν πιο απαιτητικές παραγγελίες», θα πει ο Άρης Τσούτσας. Το 2023 η Βob Studio δημιούργησε μια επετειακή συσκευασία για να γιορτάσει τα 10 χρόνια παρουσίας του LIA και παράλληλα να προτείνει στους πελάτες κάτι πιο προσιτό οικονομικά. Για την περίσταση αυτή επέλεξαν τενεκεδένια δοχεία, που έχουν μικρότερο κόστος από τη φιάλη, και τα οποία αποκτούν γιορτινό χαρακτήρα χάρη στα μεταλλικά χρώματα.

Σχετικά Άρθρα

SPECIALS

Να ανοίξει διεθνείς δρόμους για τον ελαιώνα της Ιθάκης ζωντανεύοντας την σπάνια ποικιλία Θιακό θέτει ως στόχο ένα ζευγάρι Άγγλων που δημιούργησε ένα premium...

REPORTS

Η ιστορία της Elasion Cretan Olive Oils ξεκινά το 1975, όταν ο Εµµανουήλ Μαλλιωτάκης, γεµάτος πάθος για τη γη του και την παράδοση της...

REPORTS

Μια νέα ταυτότητα για το εγχώριο ελαιόλαδο, την οποία συνθέτει ένα πάντρεμα του τόπου, των ποικιλιών και της παράδοσης με τη διεθνή επιστήμη και...

REPORTS

Η εμπειρία των τελευταίων ετών βεβαιώνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι για την ανάπτυξη του ελαιοκομικού κλάδου στην Ελλάδα δεν αρκεί μια καλύτερη...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Εβδοµάδα πόλωσης η περασµένη για τον ελαιοκοµικό τοµέα, µε την ιταλική αγορά να αντιστέκεται και να ανακτά περίτεχνα τα 9 ευρώ για τα (λίγα)...

ΕΛΑΙΩΝΑΣ

Η βιολογική γεωργία εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για την καταπολέμηση του δάκου, όπως ο χαλκός, η καολίνη και η πρόπολη, με στόχο τη μείωση των...

REPORTS

Σε μια αντισυμβατική τοποθεσία ελαιοκαλλιέργειας, ο ιδρυτής της Oasis Olives αντιμετωπίζει ένα εξαιρετικό σύνολο προκλήσεων με το πρόβλημα των μειωμένων ωρών ψύχους να καραδοκεί...

REPORTS

Η παραγωγή της ελιάς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την λίπανσή της. Επίσης και η ποιότητα της παραγωγής εξαρτάται σημαντικά από την λίπανσή της...