της Σοφίας Σπύρου
Το 2012 ολοκληρώθηκε η καθετοποίηση µε την ίδρυση της Blikas Olives µε στόχο την τυποποίηση και branding του προϊόντος. Στην εταιρεία που ίδρυσε ο Νίκος Μπλίκας ο οποίος είναι γεωπόνος δραστηριοποιούνται σήµερα εκτός από τον πατέρα και οι τέσσερις γιοί ∆ηµήτρης, Αριστοτέλης, Κωνσταντίνος και Στέφανος Μπλίκας.
Ο ιδιόκτητος ελαιώνας αποτελείται από 100 στρέµµατα που παράγουν περίπου 40 τόνους ελιάς Καλαµών κατά µέσο όρο ενώ η επιχείρηση εµπορεύεται πάνω από 300 τόνους ελιάς µε τον όγκο των πωλήσεων να αυξάνονται περίπου κατά 10% σε ετήσια βάση. Εκτός από ελιά Καλαµών που προµηθεύεται κυρίως από παραγωγούς της Αιτωλοακαρνανίας η επιχείρηση προµηθεύεται προϊόν από διάφορες περιοχές της χώρας προκειµένου να διαθέτει γκάµα ποικιλιών από ελιές Αµφίσσης, Χαλκιδικής και Θάσου. Πριν δύο χρόνια η εταιρεία απέκτησε νέο συσκευαστήριο στην περιοχή Χρυσοβέργι για να καλύψει τις ανάγκες ανάπτυξης της δραστηριότητας.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το τεύχος 40 του Ελαίας Καρπός
Το προϊόν βρίσκεται εντός της χώρας σε καταστήµατα ντελικατέσεν και καταστήµατα παραδοσιακών προϊόντων στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη αλλά και σε νησιά του Αιγαίου αλλά και στην Κρήτη ‘το προϊόν διοχετεύεται επιπλέον στη HORECA ενώ βρίσκεται και σε τουριστικά καταστήµατα στα οποία κινούνται κυρίως οι συσκευασίες vacuum’, θα πει ο Αριστοτέλης Μπλίκας.
Περίπου το 80% των πωλήσεων αφορούν στην εγχώρια αγορά αλλά όπως θα πει ο Αριστοτέλης Μπλίκας η δηµιουργία του νέου συσκευαστηρίου έχει σηµατοδοτήσει το άνοιγµα της επιχείρησης και σε αγορές του εξωτερικού. Οι πρώτες εξαγωγές της Blikas Olives έχουν κατευθυνθεί στις αγορές της Γερµανίας, Ιταλίας, Πολωνίας αλλά και στα Βαλκάνια. Η επένδυση του συσκευαστηρίου ήταν της τάξης των 280.000 ευρώ εκ των οποίων το 50% χρηµατοδοτήθηκε µες από LEADER.
Με δεδοµένο ότι ο κλάδος της επιτραπέζιας ελιάς είναι κυρίως εξαγωγικός ο κ Μπλίκας σηµειώνει ότι κύριος στόχος της επιχείρησης είναι να κατευθύνει τις πωλήσεις στο εξωτερικό ‘Η ποιότητα της Ελληνικής επιτραπέζιας Καλαµών είναι ανώτερη σε σχέση µε τον ανταγωνισµό και αυτό είναι πολύ δυνατό χαρτί για κάθε Ελληνική επιχείρηση που επιδιώκει να µπει σε εξαγωγές’.