Επτά ανδαλουσιανές εταιρείες συμμετείχαν σε αυτή τη δράση, ενώ η αντιπροσωπεία είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί τοπικά σημεία πώλησης για περαιτέρω αξιολόγηση της αγοράς.
Η πρωτοβουλία, υπό την αιγίδα του Andalucía Trade, στοχεύει να ενισχύσει τη στρατηγική θέση του ανδαλουσιανού ελαιολάδου στην Ιαπωνία, μια δυναμική αγορά με αυξανόμενη ζήτηση για μεσογειακά προϊόντα. Βασικοί στόχοι είναι η κατανόηση του προφίλ του Ιάπωνα καταναλωτή, η ενίσχυση των υφιστάμενων εμπορικών σημάτων και η εισαγωγή νέων προϊόντων προσαρμοσμένων στις ανάγκες της συγκεκριμένης αγοράς.
Το ανδαλουσιανό ελαιόλαδο κατακτά ήδη το 53% των εισαγωγών ελαιολάδου της Ιαπωνίας, με την Ισπανία να πρωτοστατεί, ξεπερνώντας την Ιταλία κατά 35%. Περίπου το μισό από αυτό το ποσοστό προέρχεται από ανδαλουσιανές εταιρείες, καθιστώντας την περιοχή παγκόσμιο ηγέτη στον κλάδο. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Ιαπωνία ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας εκτός ΕΕ, έχει αυξήσει την κατανάλωση ελαιολάδου στο 20% της συνολικής κατανάλωσης λιπών και ελαίων.
Η στρατηγική επέκταση περιλαμβάνει την αξιοποίηση παραδοσιακών και ψηφιακών καναλιών, την ενίσχυση των εξαγωγών και τη διαφοροποίηση των προϊόντων. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στην προσαρμογή στις αυστηρές απαιτήσεις ποιότητας της Ιαπωνικής αγοράς.
Οι πρωταγωνιστές της πρωτοβουλίας
Οι εταιρείες που συμμετείχαν προέρχονται από τη Σεβίλλη (Palacio Oliaxi, Migasa Aceites, Aceites Ybarra και Oleoestepa), την Κόρδοβα (Aceites Canoliva και Almazaras de la Subbética) και τη Γρανάδα (Aceites Echinac). Από αυτές τις εταιρείες, τρεις είναι ήδη παρούσες στην ιαπωνική αγορά και στοχεύουν να αυξήσουν το μερίδιο τους, ενώ οι υπόλοιπες αναζητούν εισαγωγείς.