Η συγκεκριμένη έρευνα προκύπτει από το καταναλωτικό παρατηρητήριο Nomisma-sol2Expo από δημοσίευση της ansa.it, στην οποία αναφέρεται ότι το 36% των καταναλωτών πιστεύει πως το ελαιόλαδο είναι ιδιαίτερα υγιεινό τρόφιμο, διατροφικά ανάλογο με τα ψάρια, τα φρούτα και τα λαχανικά.
Η αγορά EVOO καθοδηγείται πιο πολύ από στοιχεία ποιότητας όπως ΠΟΠ και ΠΓΕ, σημαντικό για 4 στους 10 καταναλωτές, οι οποίοι δίνουν προσοχή τόσο στην προέλευση Made in Italy (29%) όσο και στην παρουσία πιστοποιήσεων ΠΟΠ/ΠΓΕ (15%) ακόμη και πριν από την τιμή (18% κύριος λόγος αγοράς) και την πιστότητα στο εμπορικό σήμα (15%).
Πέραν της τιμής (κύριος λόγος αγοράς μόλις για το 18%) και την αφοσίωση στη μάρκα (15%), η αγορά του EVOO καθοδηγείται όλο και περισσότερο από στοιχεία τοπικότητας στην ετικέτα, ΠΟΠ και ΠΓΕ (σημαντικοί για 4 στους 10 καταναλωτές), οι οποίοι δίνουν προσοχή τόσο στην προέλευση Made in Italy (29%) όσο και στην ύπαρξη επιπλέον πιστοποιήσεων ΠΟΠ/ΠΓΕ (15%).
Οι εξαγωγές EVOO που προέρχονται από Ιταλία πωλούνται σήμερα σε 160 χώρες, αλλά περισσότερο από το 60% των ιταλικών εξαγωγών εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου συγκεντρώνεται μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών, της Γερμανίας, της Γαλλίας, του Καναδά και τις Ιαπωνίας και μόνο οι Ηνωμένες Πολιτείες απορροφούν περίπου το ένα τρίτο του ιταλικού εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου που εξάγεται.
Πηγή: Olimerca
