Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Από το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο της Κρήτης στην επιτυχία στις ΗΠA

Η ιστορία μιας νέας γυναίκας από τη Μινεσότα φαίνεται να έχει ελληνικές ρίζες, καθώς η αγάπη της για το ελαιόλαδο ξεκίνησε από την Κρήτη. Η Joanne Lacina ανακάλυψε το πάθος της για το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και δημιούργησε μια επιτυχημένη επιχείρηση εισαγωγής και διαδικτυακής λιανικής στις ΗΠΑ.

Λίγα χρόνια μετά την ολοκλήρωση του πανεπιστημίου, η Lacina εργάστηκε σε μια εταιρεία ελαιολάδου στο νησί της Κρήτης, όπου και ανακάλυψε την πλούσια γεύση και την παράδοση που συνοδεύουν το προϊόν αυτό. Από εκεί, η ιδέα να εισάγει το ελαιόλαδο στην αμερικανική αγορά ήταν αναπόφευκτη.

Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο που δοκίμασε η Lacina στο νησί απείχε πολύ από τις μάρκες της μαζικής αγοράς που διατηρούσε η μητέρα της στο ψυγείο στη Μινεσότα κατά τις δεκαετίες του 1980 και του 1990.

«Αυτή ήταν η πρώτη μου επαφή με την αυθεντική γεύση του ελαιολάδου και με ενθουσίασε» είπε, προσθέτοντας ότι οι ποσότητες ελαιολάδου που χρησιμοποιούσαν οι Έλληνες, που υπολογίζονται περίπου σε 12 κιλά ανά άτομο ετησίως, ήταν επίσης έκπληξη.

Η Lacina αναμίχθηκε περαιτέρω στον κλάδο του ελαιολάδου όταν η εταιρεία της ζήτησε να βοηθήσει στη δημιουργία μιας εγκατάστασης εισαγωγής και συσκευασίας στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Επιστρέφοντας στις ΗΠΑ, αφιέρωσε χρόνο και προσπάθεια στη δημιουργία μιας εταιρείας εισαγωγής και διανομής ελαιολάδου. Μέσα από τη δική της εμπειρία, κατάφερε να εισάγει μεταξύ άλλων και τα ελληνικά ελαιόλαδα στις αμερικανικές αγορές.

H νεαρή επιχειρηματίας σύντομα διαπίστωσε ότι η διανομή ελαιολάδου στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν πολύ διαφορετική από τη διανομή ελαιολάδου στην Ευρώπη. Γρήγορα διαπίστωσε ότι τα σούπερ μάρκετ και τα εστιατόρια ενδιαφέρονται περισσότερο να βρουν την καλύτερη τιμή από το να διαφοροποιήσουν τα ελαιόλαδα με βάση τα οργανοληπτικά τους προφίλ. «Το λανσάρισμα μιας μάρκας στις ΗΠΑ είναι μια πολύ δαπανηρή και επικίνδυνη προσπάθεια», είπε.

Συνειδητοποίησε λοιπόν, ότι τα ράφια των σούπερ μάρκετ, όπου ένα μπουκάλι έξτρα παρθένου ελαιόλαδου υψηλής ποιότητας μπορεί να περάσει τρεις μήνες πριν αγοραστεί, δεν ήταν το καλύτερο μέρος για να παρουσιάσει αυτές τις μάρκες.

Εκείνη την εποχή, το ηλεκτρονικό εμπόριο γινόταν όλο και πιο συνηθισμένο. Η Lacina και οι συνεργάτες της αποφάσισαν να δημιουργήσουν έναν ιστότοπο αφιερωμένο στην πώληση ελαιολάδου.

«Το 2010, αυτή η ιδέα πραγματοποιήθηκε, γι’ αυτό ξεκίνησα ένα διετές έργο για την προμήθεια ελαίων, τη μετάβαση σε εμπορικές εκθέσεις, τη συνάντηση με παραγωγούς που είχα γνωρίσει και τις περιοδείες συγκομιδής στην Ισπανία, την Ελλάδα και την Ιταλία». είπε.

Ωστόσο, η μεταφορά ελαιολάδου από μικρής κλίμακας, υψηλής ποιότητας παραγωγούς σε όλη τη Μεσόγειο στις πόρτες των καταναλωτών στις ΗΠΑ παραμένει περίπλοκη.

Μέχρι τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο κάθε έτους, η Lacina αρχίζει να παραγγέλνει λάδια χρησιμοποιώντας εταιρικά αναλυτικά στοιχεία που δείχνουν τάσεις πωλήσεων και ιστορικά πωλήσεων προϊόντων.

Με τα χρόνια, έχει καταφέρει να εντοπίζει μοντέρνους παραγωγούς με ισχυρή ανάπτυξη πωλήσεων και έχει διατηρήσει αυτά τα λάδια καλά εφοδιασμένα για τους πελάτες της.

Αυτές οι παλέτες στη συνέχεια συγκεντρώνονται στις αποθήκες των τοπικών εταιρειών ενοποίησης στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία πριν συσκευαστούν σε εμπορευματοκιβώτια αποστολής και αποσταλούν στη Νέα Υόρκη.

Η Lacina δεν ανησυχεί πολύ για τα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα που αποστέλλονται σε αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες, καθώς η συγκομιδή του βόρειου ημισφαιρίου πραγματοποιείται το φθινόπωρο και τα εμπορευματοκιβώτια πλοηγούνται στον Βόρειο Ατλαντικό το χειμώνα. Μόλις φτάσουν τα εμπορευματοκιβώτια στη Νέα Υόρκη, αποστέλλονται στην αποθήκη της εταιρείας σε απόσταση 20 λεπτών και αποθηκεύονται σε δροσερές, σκοτεινές συνθήκες όλο το χρόνο μέχρι να αγοραστούν από έναν πελάτη και να αποσταλούν στην πόρτα του.

Την τελευταία μιάμιση δεκαετία, η Lacina έχει δει μια μεταμόρφωση στον κόσμο του ελαιολάδου. Αρχικά, είπε ότι ήταν σπάνιο να βρεθούν εταιρείες που συγκομίζουν νωρίς ελιές για να δώσουν προτεραιότητα στις έντονες γεύσεις και την ανώτερη ποιότητα έναντι της ποσότητας. Τώρα, η τάση έχει διαφοροποιηθεί.

Μαζί με την ποιότητα, η Lacina έχει δει μια επανάσταση στη συσκευασία. Πιστεύει ότι το πώς παρουσιάζεται το ελαιόλαδο είναι πολύ σημαντικό για τους καταναλωτές. Ενώ οι συσκευασίες πρέπει να είναι λειτουργικές, τα μπουκάλια με όμορφη ετικέτα τραβούν την προσοχή των καταναλωτών. Το 2023, οι Ηνωμένες Πολιτείες ξεπέρασαν την Ισπανία και έγιναν ο δεύτερος μεγαλύτερος καταναλωτής ελαιολάδου στον κόσμο. Η Lacina είπε ότι έχει δει μια αλλαγή στην προτίμηση για μεγαλύτερες μορφές καθώς περισσότεροι Αμερικανοί χρησιμοποιούν περισσότερο ελαιόλαδο.

H Lacina πιστεύει ότι η άνοδος του τουρισμού στη Μεσόγειο τις τελευταίες δεκαετίες έχει συμβάλει στην αύξηση της κατανάλωσης ελαιολάδου στην πατρίδα και έχει εκθέσει τους καταναλωτές σε μια πιο ποικίλη γκάμα ελαιολάδων. «Δοκιμάζουν ένα πολύ καλό λάδι για πρώτη φορά και απλά τους ανοίγει το μυαλό», είπε. «Τότε, είναι πραγματικά δύσκολο να επιστρέψεις σε ένα γενικό, φθηνότερο λάδι που δεν έχει υπέροχη γεύση. Γι’ αυτό πιστεύω ότι η κατανάλωση θα συνεχίσει να αυξάνεται στις ΗΠΑ». Ενώ συμφωνεί ότι οι ΗΠΑ θα μπορούσαν σύντομα να ξεπεράσουν την Ιταλία και να γίνουν ο μεγαλύτερος καταναλωτής ελαιολάδου στον κόσμο, η Lacina λέει ότι δεν υπάρχει καμία τάση που ακολουθούν οι αμερικανοί καταναλωτές. «Οι πελάτες αγαπούν όλα τα είδη των πραγμάτων», είπε. Ο ουρανίσκος του καθενός είναι διαφορετικός».

 

Πηγή: OliveOilTimes

 

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Την Πέμπτη 25 Απριλίου έκανε το νεμπούτο του ο διεθνής διαγωνισμός ATHENA International Olive Oil Competition_ΙOOC στο πανέμορφο περιβάλλον του Mystras Grand Palace Resort...

REPORTS

Ελαιόλαδα όμορφα αρωματικά στη μύτη, κομψά και απαλά στο στόμα και γεμάτα χαρακτήρα δίνει η ιστορική ποικιλία Κονσερβολιά, η κύρια χρήση της οποίας όμως...

REPORTS

Να µετατρέψει µονοµιάς όλη την εκµετάλλευσή του, που αριθµεί 200 στρέµµατα ελαιώνα στον κάµπο της Στυλίδας, σε βιολογική ετοιµάζεται ο Κωνσταντίνος Χριστοδούλου, που είναι...

REPORTS

Η εταιρεία Asterios Olive Groves of Halkidiki του κ. Αστέριου Τσολάκη είναι µια εταιρεία παραγωγής, τυποποίησης και εµπορίας επιτραπέζιας ελιάς και ελαιόλαδου µε έδρα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Σε μια αντισυμβατική τοποθεσία ελαιοκαλλιέργειας, ο ιδρυτής της Oasis Olives αντιμετωπίζει ένα εξαιρετικό σύνολο προκλήσεων με το πρόβλημα των μειωμένων ωρών ψύχους να καραδοκεί...

REPORTS

Η παραγωγή της ελιάς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την λίπανσή της. Επίσης και η ποιότητα της παραγωγής εξαρτάται σημαντικά από την λίπανσή της...

REPORTS

Με την παραδοχή ότι το καλύτερο ανάμεσα στα πιο εκλεκτά ελαιόλαδα του κόσμου παραμένει απροσδιόριστο και ίσως να εκφράζει τα βάθη των προσωπικών προτιμήσεων...

ΕΛΑΙΩΝΑΣ

Η λίστα των εγκεκριμένων εντομοκτόνων και ακαρεοκτόνων περιλαμβάνει δραστικές ουσίες που προορίζονται για την προστασία της ελιάς από παράγοντες όπως ο δάκος, και υπόκειται...