Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Σημαντική ανάπτυξη του ελαιοτουρισμού της βλέπει η Ιταλία

Η Έκθεση Τουρισμού Οίνου και Τροφίμων για το 2023 έδειξε αύξηση 37% στις ταξιδιωτικές εμπειρίες που σχετίζονται με το φαγητό, με το 58 τοις εκατό των Ιταλών τουριστών το 2023 να επιλέγουν προορισμούς διακοπών που συνδέονται με γευστικές εμπειρίες, δηλαδή, 37 τοις εκατό πάνω από το 2016, σύμφωνα με μια νέα έκθεση.

Η τάση ωφελεί τα ελαιοτριβεία και τις αγροικίες, προσφέροντας στους τουρίστες εμπειρίες που σχετίζονται με το ελαιόλαδο.

Σύμφωνα με την Έκθεση Wine and Food Tourism Report 2023, 9,6 εκατομμύρια Ιταλοί τουρίστες, που σχεδιάζουν τουλάχιστον ένα από τα ταξίδια τους σε έναν προορισμό που σχετίζεται με το φαγητό, δήλωσαν ότι αυτές οι τουριστικές ευκαιρίες είναι μεταξύ των κορυφαίων προτεραιοτήτων τους. Περίπου επτά στους 10 Ιταλούς τουρίστες, μάλιστα, που ταξιδεύουν στο εσωτερικό φέτος, θεωρούν τις γευστικές εμπειρίες μέρος των διακοπών τους, μια αύξηση 25 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2021.

Το ελαιόλαδο παίζει σημαντικό ρόλο στα ενδιαφέροντα των τουριστών, με το 64% να σχεδιάζει μια εμπειρία που σχετίζεται με το ελαιόλαδο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία περισσότερων από 320.000 τουριστών, ένας στους τρεις σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα από ό,τι το 2022 στον τουρισμό τροφίμων και κρασιού. Η έκθεση, που υποστηρίζεται από πολυάριθμα ιδρύματα στην Ιταλία και στο εξωτερικό, βασίζεται στη συμβολή αρκετών ειδικών στον τομέα των τροφίμων και του τουρισμού.

«Τα τελευταία 10 χρόνια, ο τουρισμός τροφίμων και κρασιού γίνεται όλο και πιο σημαντικός», έγραψε στην εισαγωγή η Roberta Garibaldi, συγγραφέας της έκθεσης και πρόεδρος της Ιταλικής Ένωσης Τουρισμού Οίνου και Τροφίμων. «Νέες μέθοδοι, μέρη, μορφές έχουν κατακτήσει την αγορά και έχουν γεννήσει νέες εμπειρίες».

«Η εμπλοκή των αισθήσεων έγινε σχετική και ένα μέσο για να απολαύσουμε ενεργά την πολιτιστική κληρονομιά των διαφορετικών τοποθεσιών, αφήνοντας τους τουρίστες να βυθιστούν στη ζωή και τις παραδόσεις των τοπικών κοινοτήτων», πρόσθεσε.

Βόλτες στη φύση και μέσα σε ελαιώνες και αμπελώνες, γευσιγνωσίες ελαιολάδου και κρασιού που συνδέονται με εκδηλώσεις που συνδυάζουν φύση, μουσική και τέχνη είναι μερικές από τις πιο περιζήτητες δραστηριότητες. Λόγω και της μεταρρύθμισης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι κοινοπραξίες που προεδρεύουν στην προστασία των τοπικών πιστοποιημένων αγροδιατροφικών παραγωγών, όπως η Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ), αναγνωρίζονται για τον αυξανόμενο ρόλο τους στον οινοτουρισμό και τον τουρισμό τροφίμων.

Σύμφωνα με την έκθεση πάλι, το 63 τοις εκατό των τουριστών τροφίμων είπε ότι αναζητούν συγκεκριμένα προορισμούς που επιτρέπουν άμεσες εμπειρίες σε φάρμες και οινοποιεία. Ένας αυξανόμενος αριθμός τουριστών αναζητά, επίσης, ευκαιρίες «εργασίας», οι οποίες τους επιτρέπουν να εργάζονται εξ αποστάσεως, ενώ ταξιδεύουν και εξερευνούν αγροτικές περιοχές.

Τα μαθήματα αναζήτησης τροφής και επιβίωσης γίνονται και αυτά δημοφιλή και συχνά συμπληρώνονται με την κατανάλωση καινοτόμων επιλογών τροφίμων σε ελαιοτριβεία, κελάρια κρασιού και ζυθοποιεία. Η διατροφική κουλτούρα είναι απαραίτητη για τους περισσότερους τουρίστες. Το εβδομήντα έξι τοις εκατό θέλει να μάθει περισσότερα για την κουλτούρα του κρασιού και του φαγητού του προορισμού του και το 61 τοις εκατό ζητά ανέκδοτα και την ιστορία της φάρμας ή του παραγωγού που επισκέπτεται.

Οι αγροικίες, τα εστιατόρια και οι χειριστές σε αγροτικές περιοχές μπορεί να επωφεληθούν από την προσφορά εμπειριών τροφής και ευεξίας που σχετίζονται με την υγεία, με το 71% των τουριστών να ενδιαφέρεται για υγιεινά τρόφιμα και τη μεσογειακή διατροφή.

Τα τελευταία χρόνια, οι ευκαιρίες που δημιουργήθηκαν από τις νέες τάσεις των διακοπών δημιούργησαν και πολλές διαφορετικές προσφορές από τοπικούς παραγωγούς. Ως αποτέλεσμα, η έκθεση υπογραμμίζει πως αυτές οι τουριστικές τάσεις πρέπει να ακολουθούν τη βιώσιμη διακυβέρνηση.

Άλλοι τομείς στους οποίους πρέπει να γίνουν βελτιώσεις για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης περιλαμβάνουν βελτιωμένη γραφειοκρατία για τους τοπικούς παραγωγούς, καλύτερους τρόπους ενημέρωσης των τουριστών, ευκολότερα εργαλεία για κρατήσεις τουριστικών ευκαιριών και βοήθεια για μικρότερες φάρμες να υιοθετήσουν ψηφιακά εργαλεία. Ευκαιρίες βρίσκονται μπροστά για συχνά παραμελημένες τοποθεσίες στη χώρα.

«Ο υπεύθυνος, συνειδητός και βιώσιμος τουρισμός μπορεί να δώσει ζωή σε μια περιοχή, ειδικά όταν βασίζεται στο κρασί και το φαγητό… είναι ένα όχημα ταυτότητας, μια παγκόσμια γλώσσα για συνδέσεις, μια μορφή φιλοξενίας», έγραψε η Sara Roversi από το Future Food Institute σε ένα αφιερωμένο δοκίμιο στην έκθεση.

«Για να είναι εφικτή και να αναπαραχθεί η διαδικασία αναγέννησης που προέρχεται από την κληρονομιά των τροφίμων και του κρασιού, χρειάζεται μια συγκεκριμένη επενδυτική δράση (όχι μόνο οικονομική, αλλά και συμβολική) στις οριακές περιοχές», πρόσθεσε.

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Σε μια αντισυμβατική τοποθεσία ελαιοκαλλιέργειας, ο ιδρυτής της Oasis Olives αντιμετωπίζει ένα εξαιρετικό σύνολο προκλήσεων με το πρόβλημα των μειωμένων ωρών ψύχους να καραδοκεί...

REPORTS

Με την παραδοχή ότι το καλύτερο ανάμεσα στα πιο εκλεκτά ελαιόλαδα του κόσμου παραμένει απροσδιόριστο και ίσως να εκφράζει τα βάθη των προσωπικών προτιμήσεων...

REPORTS

Η παραγωγή της ελιάς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την λίπανσή της. Επίσης και η ποιότητα της παραγωγής εξαρτάται σημαντικά από την λίπανσή της...

REPORTS

Κινήσεις Ιταλών µεσιτών που διαπραγµατεύονται τα 5,10 ευρώ το κιλό για φρέσκα ελαιόλαδα από την Λακωνία ακούγονται τα τελευταία 24ωρα στην αγορά.